کاهش بی سابقه مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت؛ وزارت صحت: ۱۶۵ مورد تازه ثبت شده است

توسطفریدون حسنی

تیر ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۷, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ مورد تازه ویروس کرونا ثبت و ۲۰ فرد مبتلا به این ویروس جان باخته اند.

وزارت صحت امروز شنبه (۷سرطان) گفته است که ۱۶۵ مورد تازه شامل ۳۴ مورد در پکتیا، ۲۷ مورد در هرات، ۲۱ مورد در غزنی، ۱۹ مورد در قندهار، ۱۷ مورد در پکتیکا، ۱۰ مورد در خوست و ۸ مورد در نورستان، و ۷-۷ مورد در لغمان، ننگرهار و بلخ می شود.

این وزارت افزوده که ۴ مورد در هلمند، ۳ مورد در ارزگان و ۱ مورد در سمنگان نیز از جمله مواردی است که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده که با ثبت آن شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۰ هزار ۶۱۶ تن رسیده است.

به گفته این وزارت در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته که شمار مجموعی جان باخته‌گان به ۷۰۳ تن رسیده و نیز در عین زمان ۳۶۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان نیز به ۱۰ هزار ۶۷۴ تن رسیده است.

سیر نزولی ویروس کرونا در افغانستان

هرچند مسوولان در وزارت صحت بارها تاکید کرده که آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان که از سوی این وزارت منتشر می شود آمار کامل و جامع نیست اما این آمار ها در چند روز اخیر نشان از کاهش شیوع ویروس کرونا در افغانستان دارد.

شماری از اگاهان صحی نیز به این باور اند که ممکن افغانستان به دلیل بیش از حد شیوع ویروس کرونا و عدم رعایت پیام های وزارت صحت از شیوع ویروس کرونا به یک معافیت عمومی نزدیک شده باشد.

وزارت صحت عامه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۰ هزار و ۸۷ نمونه مشکوک به کرونا را بررسی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *