جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارگ: تعداد سربازان امریکایی تعیین کننده مناسبات کابل و واشنگتن نیست/ هرگونه مانع احتمالی در روند صلح از سوی طالبان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید مناسبات دولت افغانستان با ایالات متحده امریکا، بر اساس تعهدات دوجانبه‌ی دو دولت استوار است و تعداد سربازان امریکایی تعیین کننده مناسبات بین دو کشور نیست.

آقای صدیقی امروز شنبه (۷سرطان) در نشست خبری در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان که به نقل از دو مقام امریکایی گزارش داده است که اداره رییس جمهور ترمپ در حال نهایی‌سازی برنامه خروج بیش از چهار هزار سرباز از افغانستان تا خزان امسال است و با اجرای آن شمار سربازان امریکایی از هشت هزار و ۶۰۰ تن به چهار هزار و ۵۰۰ سرباز در افغانستان کاهش خواهد یافت گفت شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به صورت اوسط تا ۸ هزار تن باقی خواهند ماند.

او افزود هر گونه کاهش بیشتر در شمار نیروها فراتر از این رقم، بر اساس شرایط و با تکیه بر ارزیابی دولت ایالات متحده از اوضاع عمومی امنیتی افغانستان و میزان پایبندی و تعهد طالبان به مواد موافقت‌نامه صلح‌ بین ایالات متحده و گروه طالبان صورت خواهد گرفت که افغانستان از آ استقبال می‌کند.

سخنگوی رییس جمهور با بیان اینکه مناسبات دولت افغانستان با ایالات متحده امریکا، براساس تعهدات دوجانبه‌ی دو دولت استوار است و تعداد سربازان امریکایی تعیین کننده مناسبات بین دو کشور نیست خاطرنشان کرد که رقم کنونی سربازان امریکایی، پاسخ گوی ماموریت آموزشی، مشورتی و همکاری به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

صدیقی تاکید کرد که ماموریت حمایت قاطع هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

هرگونه مانعی احتمالی در روند صلح از سوی طالبان است

سخنگوی رییس جمهور در مورد روند صلح گفت دولت به تامین صلح در کشور متعهد است ودر راستای صلح وثبات در کشور، بزرگترین قدم‌ها را برداشته است.

صدیقی افزود که تیم گفت‌وگو کننده ای دولت برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و هیچ‌گونه ممانعتی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح، از سوی دولت افغانستان وجود ندارد و هرگونه مانعی احتمالی از سوی طالبان است.

او اضافه کرد که نزدیک به ۴ هزار زندانی طالب از سوی دولت به هدف آغاز مذاکرات صلح رها شده اند.

 سخنگوی ریاست جمهوری با اشاره به افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان گفت افزایش خشونت ها ملت افغانستان را نگران ساخته و تداوم خشونت‌ها فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان