جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۹ عادت آدم های بسیار سالم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 اگرچه DNA نقش مهمی در وضعیت بدن شما ایفا می‌کند، اما بسیاری از آدم‌های سالم که اندامی متناسب دارند و تحسین‌تان را برمی‌انگیزند، در اثر عادت‌های سالم به اینجا رسیده‌اند! در این نوشتار با ۹ عادت آدم‌های بسیار سالم آشنا خواهیم شد.

۱. صبحانه می‌خورند

خوردن صبحانه به دلایل زیادی اهمیت دارد: متابولیسم شما را راه می‌اندازد و از پرخوری در طول روز جلوگیری می‌کند. به علاوه مطالعات نشان می‌دهند کسانی که صبحانه سالم می‌خورند، در محیط کار و مدرسه عملکرد بهتری دارند.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش آسان علمی برای بهبود متابولیسم

۲. مقدار فراوانی آب می‌نوشند

آب به شیوه‌های مختلف برای بدن مفید است. هیدراته ماندن بدن مهم‌ترین است اما نوشیدن آب حتی به کاهش وزن هم کمک می‌کند. اگر طرفدار آب ساده نیستید می‌توانید، انواع دتاکس واتر را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی‌نوشید

۳. گاهی از کار دور می شوند و تحرک دارند

به جای اینکه در وقفه‌های کاری‌تان پشت سر هم چای یا قهوه بنوشید، بلند شوید و کمی قدم بزنید. کمی حرکات کششی یا لانگ انجام بدهید. ۳۰ دقیقه پیاده‌روی ۵ بار در هفته می‌تواند حتی افسردگی را از شما دور نگه دارد.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۴. گاهی آفلاین می‌شوند

برای سر زدن به رسانه‌های گروهی و ایمیل‌تان یک زمان مشخص و ثابتی را در نظر بگیرید. به این ترتیب هم آرامش بیشتری دارید و هم وقت کافی برای قدم زدن، کتاب خواندن و رسیدگی به سایر کارها.

مطلب مرتبط: کلید همکاری با بیل گیتس مطالعه این دو کتاب است

۵. چیز جدیدی یاد بگیرید

مهارت‌های جدید مغزتان را سالم نگه می‌دارد. می‌توانید در هر بازه زمانی در یکی از حوزه‌های مورد علاقه‌تان مهارت کسب کنید. کار ذهنی، علائم پیری و حتی ابتلا به آلزایمر را با تاخیر مواجه می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۶. سیگرت استعمال نمی‌کنند

فقط ۲۰ دقیقه بعد از آخرین سیگرتی که کشیده‌اید، ضربان قلب و فشار خون‌تان افت می‌کند. همین امروز این عادت را ترک کنید. بدن به سرعت خود را ترمیم می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت آدم های موفق که هرگز ترک نمی شوند

۷. خواب کافی دارند

خواب خوب و کافی اثرات مثبت زیادی روی بدن دارد. خلق‌وخوی‌تان را بهبود می‌دهد، تمرکز و حافظه‌تان را افزایش می‌دهد و ریسک بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد.

مطلب مرتبط: ۱۰ راهکار طبیعی که بی خوابی را درمان کنید

۸. عضلات‌شان را پرورش می‌دهند

تمرینات قدرتی سبب می‌شوند که چربی بدن از بین رفته و جای آن را توده عضلانی بگیرد. به این ترتیب حتی زمانی که بی‌حرکت نشسته‌اید، کالری می‌سوزانید. البته این تمرینات روی قلب، استخوان‌ها و سایر قسمت‌های بدن نیز تاثیر مثبت دارند.

مطلب مرتبط: لاغری در خواب؛ ۷ راهکار که شب ها وزن کم کنید

۹. زمانی را بیرون از منزل سپری می‌کنند

سپری کردن زمان در نور آفتاب سطح ویتامین D را افزایش می‌دهد که برای استخوان‌ها، قلب و خلق و خوی‌تان مفید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان