۱۰ ترفند روانشناسی که روی همه تاثیر دارد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۴, ۱۳۹۹

 هر انسانی یک جهان منحصر به فرد است، اما روانشناسانی که چشم به جزییات دارند، مدام الگوهای رفتاری جدیدی را کشف می‌کنند که ظاهرا در دوران کودکی ما ریشه دارند و برای همه قابل اعمال هستند.

در این نوشتار با ۱۰ ترفند روانشناسی آشنا می‌شوید. شاید آنها مهارت‌های ارتباطی شما را تحت تأثیر قرار دهند و زندگی‌تان را به نوعی آسان‌تر کنند.

۱. برای اینکه دریابید کسی شما را دوست دارد یا نه، کلمه ای را انتخاب کنید و هر بار که او این کلمه یا عبارات مترادف آن کلمه را بیان می‌کند، به نشانه تایید سر تکان بدهید و لبخند بزنید. اگر او شما را دوست داشته باشد، سعی می‌کند همیشه از آن کلمه استفاده کند.

۲. قهرمان نهایی، سنگ، کاغذ، قیچی شوید! برای پیروزی در بازی “سنگ، کاغذ، قیچی” درست قبل از بازی از حریف‌تان یک سوال تصادفی بپرسید. بیشتر مواقع دوست‌تان سردرگم شده، قیچی می‌اندازد.

۳. اگر می‌خواهید مردم با شما موافقت کنند، هنگام مکالمه، با آنها تماس چشمی داشته باشید و سرتان را به نشانه تایید تکان بدهید. “تکان دادن سر” به این معناست که هر چه می‌گوییم درست است. به علاوه، بر اساس الگوهای رفتاری اجتماعی، با این کار شما مردم هم حرف‌تان را تایید خواهند کرد.

مطلب مرتبط: ۱۴ ترفند روانشناسی که ذهن آدم ها را بخوانید

۴. اگر آهنگ خاصی در سرتان گیر کرده و دوست دارید آن را فراموش کنید، سعی کنید به پایان آهنگ فکر کنید. با توجه به اثر زی‌گارنیک، مغز ما تمایل دارد چیزهایی را که ناتمام مانده به خاطر بیاورد. بنابراین اگر به پایان آهنگ فکر کنید‌، قادر خواهید بود آن را از سرتان خارج کنید.

۵. آیا می‌خواهید فرزندتان کلم بروکلی بخورد؟ پس به جای اینکه از او بپرسید آیا کلم بروکلی می‌خورد یا نه، بگویید دو ساقه کلم می‌خواهد یا پنج ساقه؟ به این ترتیب آنها فکر می‌کنند که خودشان این تصمیم را گرفته‌اند. در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از همین ترفند استفاده کنید.

۶. اگر احساس می‌کنید که کسی در حال تماشای شماست، خمیازه بکشید و به اطراف‌تان نگاه کنید. اگر کسی واقعاً در حال تماشای شما بوده باشد، او هم خمیازه می‌کشد، زیرا خمیازه کشیدن بسیار مسری است.

۷. اگر در حین حمل جعبه‌ای از وسایل، مدام حرف بزنید، دوست‌تان به احتمال زیاد در حمل آن کمک‌تان خواهد کرد. بیشتر آدم‌ها حتی متوجه نمی‌شوند که چیزی دست‌شان می‌دهید و حتما آن را می‌گیرند.

۸. اگر قرار است با کسی دست بدهید، مطمئن شوید که دست‌تان به اندازه کافی گرم است. دستان گرم فضای دوستانه را ترویج می‌کنند در حالی که دست‌های سرد متضاد آن را ایجاد می‌کنند.

مطلب مرتبط: چرا شنیدن صدای خودمان را دوست نداریم

۹. هرچه دوست‌تان به تازگی گفته‌است را با واژه‌ها و جملات متفاوت مجددا به او بگویید. کسی که با شما صحبت می‌کند، ناخودآگاه حس می‌کند که شنونده‌ای بسیار عالی هستید. فقط در استفاده از واژه‌های جدید زیاده‌روی نکنید.

۱۰. اگر می‌خواهید کسی به شما کمک کند، حرف‌تان را با این کلمات شروع کنید: “من به کمک تو نیاز دارم …” مردم از احساس گناه متنفرند و به همین دلیل نمی‌توانند از کمک کردن امتناع کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *