جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

آغاز مجدد پروازهای بین المللی از فرودگاه بین المللی حامد کرزی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 پس از ماه ها توقف پروازها در افغانستان اداره هوانوردی ملکی اعلام کرده است که پرواز های بین المللی از فرودگاه بین المللی حامد کرزی سر از امروز از سر گرفته می شود.

اداره هوانوردی ملکی ناوقت روز گذشته سه شنبه (۳سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که قرار است امروز شرکت هوایی ترکش ایرلاین پروازهای خود به کابل را از سر بگیرد و شرکت هوایی امارات نیز فردا پنجشنبه پروازها میان دوبی و کابل را دوباره آغار می کند.

اداره هوانوردی افزوده که تمام مسافرینی که به مقاصدی در ترکیه و امارات و کشورهای اروپایی و امریکا قصد سفر دارند و ویزا و یا جواز اقامت این کشورها را داشته باشند می توانند سر از امروز با پروازهای بین المللی مسافرت کنند.

این اداره تاکید کرده که شرکت های هوایی داخلی کشور به شمول آریانا و کام ایر عملا پرواز های خارجی خود را آغاز کرده و اداره هوانوردی ملکی با اتخاذ تدابیر لازم در میدان های هوایی بین المللی کشور آمادگی خود را برای آغاز پروازهای خارجی و داخلی قبلا اعلام کرده بود.

اداره هوانوردی ملکی از تمامی مسافرین و شرکت های هوایی خواسته تا دستورالعمل های این اداره و توصیه های صحی وزارت صحت عامه را از آغاز تا انجام سفر «جدا» رعایت کنند و موارد وقایوی را در نظر بگیرند.

تدابیر وقایویی ویروس کرونا در میدان های هوایی

اداره هوانوردی ملکی همچنان گفته است که به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ترانسپورت هوایی و مطابق دستورالعمل این اداره که براساس راهنمای انجمن بین‌المللی ترانسپورت هوایی (آیاتا) و سازمان بین‌المللی هوانوردی ملکی (ایکاو) تنظیم‌شده، سالن‌های ترمینال میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی برای شروع مجدد پروازهای داخلی و بین‌المللی تحت شرایط و تدابیر جدید، برای رعایت فاصله فیزیکی مسافرین علامه گذاری شده و همه‌روزه ضدعفونی می‌گردد.

توقف پرواز هادر افغانستان

 پس از شیوع ویروس کرونا و حدود سه ماه قبل برای جلوگیری از این ویروس پرواز های داخلی و خارجی در کشور متوقف شد که به گفته مسوولان در اداره هوانوردی ملکی هزینه توقف این پرواز ها بر سکتور هوانوردی ملکی گسترده بوده و پس از شیوع این ویروس در کشور، عواید این اداره حدود ۴۰ میلیون دالر کاهش یافته است.

قاسم وفایی زاده رییس اداره هوانوردی ملکی به تاریخ ۱۲ جوزا در مراسم معرفی شماری از مقام‌های این اداره و رییس میدان هوایی کابل گفته بود که توقف پروازهای داخلی و خارجی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حدود ۴۰ میلیون دالر از عواید این اداره کاسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان