از جان باختن ۲۰ تن در یک‌شبانه‌روز گذشته تا رد قاچاق ۳۲پایه دستگاه تنفسی به پاکستان

توسطالطاف حسین امیری

تیر ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۳, ۱۳۹۹

 وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک شبانه‌روز گذشته ۳۲۴ واقعۀ جدید ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ۲۹هزار و ۴۸۱ تن رسیده است.

این وزارت امروز سه‌شنبه(۳ سرطان) با نشر آمار رسمی ویروس کرونا گفته است که در یک‌شبانه روز گذشته ۲۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و ۴۱۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته‌اند.

به این ترتیب، شمار مجموعی جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در افغانستان به ۶۱۸ تن شمار مجموعی بهبود یافته‌گان به ۹ هزار و ۲۶۰ تن افزایش یافته است.

«هیچ دستگاه تنفسی قاچاق نشده»

اخیرا گزارش‌های مبنی بر قاچاق ۳۲ پایه دستگاه تنفسی به پاکستان از سوی شماری از رسانه‌ها منتشر شده است. اما امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهور در واکنش به این گزارش‌ها گفته است که هیچ دستگاه تنفسی از موجودی وزارت صحت در کابل یا ولایت‌ها مفقود نیست.

او امروزدر توییتی با آوردن یک ضرب‌المثل: «وقتی کسی به شما بگوید که بینی شما توسط گربه به سرقت رفته است قبل از تعقیب گربه مشرف ، ابتدا بینی خود را لمس کنید»، تاکید کرده که در دام دروغ و باطل قرار نگیرید. صالح همچنان گفته است که آرامش‌تان را حفظ کنید.

همزمان با این وزارت صحت عامۀ کشور نیز  روز گذشته، گزارش‌های نشر شده مبنی بر قاچاق ۳۲ پایه دستگاه تنفس مصنوعی (ونتلاتور) به پاکستان را رد کرده بود. در خبرنامه وزارت صحت آمده بود که که هیچ شواهد موثقی وجود ندارد که شماری از دستگاه‌های تنفس مصنوعی از افغانستان به پاکستان قاچاق شده باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *