جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارگ: ادامه حملات طالبان پروسه صلح را آسیب می زند/ تاکنون سه هزار ۶۰۰ زندانی طالبان آزاد شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می گوید خشونت به هر میزان که باشد آسیب به مردم افغانستان و تلاش های صلحی که حکومت و مردم به پیش گرفته می رساند و به هر میزان که خشونت از سوی طالبان افزایش یابد باور مندی مردم نسبت به تعهد طالبان در پروسه صلح تضعیف می شود.

آقای صدیقی امروز سه شنبه (۳سرطان) در نشست خبری گفت طالبان با افزایش حملات اخیر شان موضع خود را برای مردم افغانستان واضح ساختند و این گروه در هفته اخیر صد ها حمله انجام داده اند و این نشان دهنده آن است که طالبان هنوز به خواست مردم افغانستان تعهد ضعیف دارند.

او افزود دولت گام های مهم و اساسی را برای صلح برداشته است و متعهد است تا جنگ به گونه دایمی خاتمه یابد و نیز حکومت گام ها مهم و آمادگی لازم برای آغاز مذاکرات بین الافغانی برداشته و حال جامعه جهانی و طالبان اقدام نمایند.

سخنگوی رییس جمهور ادامه داد که انکار گزارش های از همکاری طالبان با سایر گروه های تروریستی که از سوی نهاد های معتبر منتشر می شود برای دولت افغانستان و جمعه جهانی قابل قبول نیست.

صدیقی با بیان اینکه ادامه حملات طالبان پروسه صلح را آسیب می زند خاطرنشان کرد که گزارش های مستند سازی شده از سوی سازمان ملل نشان می دهد که طالبان مکان های عمومی، شفاخانه ها و مکاتب را هدف قرار می دهند.

روند رهایی زندانیان

سخنگوی ریاست جمهوری گفت تاکنون ۳ هزار ۶۰۰ طالب از زندان های حکومت افغانستان آزاد شده اند و انتظار آن از طالبان نیز این است که اقدامات مشابه به حکومت افغانستان را انجام دهند.

او اظهارات ضمیرکابلوف نماینده خاص روسیه در امور افغانستان مبنی بر اینکه حکومت افغانستان با تاخیر رهایی زندانیان روند صلح را به تاخیر می اندازد گفت با این اظهارات موافق نیست و حکومت تلاش های زیادی انجام داده و فعلا طالبان باید پاسخ دهند.

او نیز با اشاره به کتاب نوشته شده از سوی جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید راجع به واگذاری افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت یاداشت های نشر شده بیانگر سیاست فعلی امریکا نیست، روابط افغانستان امریکا استراتیزیک و دوامدار است و این روابط بر اساس اصول پذیرفته شده میان کشورها استوار است.

به گفته او افغانستان و جامعه جهانی که در راس آن امریکا قرار دارد پس از سال ۲۰۰۱ وارد مشارکت دراز مدت شده است.

معرفی اعضای کابینه

صدیقی در مورد معرفی اعضای کابینه از سوی عبدالله عبدالله گفت انتظار ما از تمام متحدین سیاسی حکومت این است که فهرست اعضای کابینه را در زود ترین فرصت به ریاست جمهوری ارسال کنند تا برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان معرفی شوند.

حکومت در حالی خواهان ارسال فهرست اعضای کابینه از سوی سپیدار شده است که عبدالله عبدالله هفته گذشته در دیدار با اعضایی هیئت اداری مجلس نمایندگان گفته بود که فهرست اعضای کابینه که از سوی او براساس توافق نامه سیاسی معرفی می شود را در این هفته به ریاست جمهوری می فرستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان