ادامه حملات طالبان؛ دست کم ۱۵ نیروی دولتی در قندز و بلخ کشته شده اند

توسطفریدون حسنی

تیر ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 به ادامه حملات طالبان بالای نیروهای امنیتی در آستانه گفتگوهای میان افغانی دست کم ۱۵ نیروی امنیتی در ولایت های قندز و بلخ کشته شده اند.

عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی قندوز امروز سه‌شنبه (۳سرطان)‌ به رسانه ها گفته است که گروه طالبان حوالی ساعت 1:00 بامداد امروز  بر مرکز ولسوالی دشت ارچی این ولایت حمله کرده اند که در نتیجه آن نه سرباز امنیتی کشته شده اند.

مرادی افزوده که در این درگیری سه نیروی امنیتی دیگر نیز زخمی شده اند.

سخنگوی والی با بیان این درگیری الی ساعت ۴ صبح امروز ادامه داشته خاطرنشان کرده که چهار جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته و شش تن دیگر آنان زخمی شده اند.

از سوی هم منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ گفته است که طالبان حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته بر پاسگاه پولیس محلی در ولسوالی چهاربولک این ولایت حمله کرده‌ در نتیجه آن شش پولیس محلی کشته و دو تن دیگرشان نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی بلخ همچنان گفته است که در این درگیری‌ها به گروه طالبان نیز تلفات وارد شده است، اما جزییات دقیقی از آن در دست نیست.

حملات طالبان خلاف روحیه تعهد به صلح است

پس از نشر آمار افزایش خشونت ها از سوی دفتر شورای امنیت ملی در جریان یک هفته گذشته رییس جمهور غنی روز گذشته در نشست کابینه حملات تروریستی و تداوم خشونت های اخیر از سوی طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم ملکی را محکوم کرده آن را خلاف روحیه تعهد به صلح دانسته است.

آقای غنی ابراز امیدواری کرده که این حملات تروریستی به زودی خاتمه یابد.

او همچنان رهایی اسیران دولت از نزد طالبان را از شرایط عمدۀ پیشرفت ها برای تبادلۀ زندانیان طالبان خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *