جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

فعالیت مجدد آزمایشگاه هرات؛ ۱۳۲ مورد جدید بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 پس از آغاز فعالیت مجدد لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در هرات مسوولان صحی در این ولایت از ثبت ۱۳۲ مورد جددید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمدرفیق شیرزی سخنگوی ریاست صحت عامه هرات امروز شنبه (۳۱جوزا) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۷ نمونه مشکوک ویروس کرونا مربوط به ولایت هرات در لابراتوار این ولایت آزمایش شده که از این میان ۱۳۲ مورد آن مثبت بوده است.

شیرزی افزوده که موارد جدید شامل ابتلای ۷۷ مرد و ۵۵ زن است که با ثبت آن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ولایت هرات به ۴ هزار ۴۳۶ تن رسیده است.

سخنگوی ریاست صحت عامه هرات خاطرنشان کرده که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت فوت نکرده است اما از میان ۱۹۲ مریض تحت بستر وضعیت ۱۳ تن آنان وخیم است.

به گفته شیرزی تاکنون شمار جانباختگان مشکوک ویروس کرونا در این ولایت به ۵۸ تن رسیده است.

لابراتوار ولایت هرات در جریان هفته گذشته به دلیل نبود تجهیزات لابراتوری برای تست ویروس کرونا متوقف شده بود.

تجهیز شفاخانه ۱۰۰ بستر اختصاصی کرونا در هرات

همزمان با این احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه که برای بررسی وضعیت شفاخانه‌های کووید-۱۹ به هرات سفر کرده است روز گذشته در نشست خبری در این ولایت گفت که امکانات مورد نیاز شفاخانه اختصاصی ساخته شده برای تداوی بیماران ویروس کرونا حدود دو هفته دیگر فراهم می‌شود.

او افزود بر بنیاد تفاهم‌نامه امضا شده میان وزارت صحت و داکتران بدون مرز،‌ داکتران بدون مرز این شفاخانه را در بخش تجهیزات و ارایه خدمات صحی همکاری می‌کند.

عثمانی، از همکاری داکتران بدون مرز در راستای فعال سازی این شفاخانه ابراز قدردانی کرده و فعال سازی این شفاخانه را یک گام مهم در راستای مراقبت و تدای از بیماران کرونا خواند.

شفاخانه یک‌صد بستر ویژه کرونا، حدود سه ماه پیش بر اساس فرمان رییس‌جمهور طی ۱۸ روز ساخته شد، اما باگذشت سه ماه از پایان روند ساخت و گشایش رسمی آن از سوی سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور، تاکنون حکومت نتوانسته است این مرکز درمانی را تجهیز کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان