جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

طالبان ۵۷ غیرنظامی بشمول ۲۷ زن و کودک را در دایکندی گروگان گرفته اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مقام های محلی دایکندی تایید می کنند که پس از فرار یک دختر و پسر از ولسوالی چهارچینوی ارزگان طالبان ۵۷ غیرنظامی بشمول ۲۷ زن و کودک را در دایکندی گروگان گرفته اند.

محمد علی ارزگانی معاون والی دایکندی امروز شنبه (۳۱جوزا) به خبرنامه گفت‌ که گیروگان‌‌ها باشنده‌گان ولسوالی‌های کجران، پاتو و کیتی دایکندی ‌اند که  ۲۷ زن و کودک نیز شامل آنان اند.

ارزگانی تاکید کرد که این رویداد پس از آن صورت گرفته است که یک دختر با یک پسر از روستای گوهر نگین ولسوالی چهارچینو ولایت ارزگان فرار کردند و گروه طالبان مدعی اند که این دو تن از ولسوالی کجران دایکندی به طرف ولسوالی پاتو و پس از آن به ولسوالی گیزاب ارزگان رفته اند.

معاون والی دایکندی خاطرنشان کرد که طالبان با این اقدام خواهان برگردان این دوختر و پسر فراری از سوی مردم اند اما این دو تن از دسترس مردم و مقام های دایکندی خارج اند.

او افزود ۱۸ موتر باربری و مسافر بری نیز از سوی طالبان در ولسوالی کجران توقف داده شده است.

سفر اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی به ولایت دایکندی

معاون والی دایکندی گفت ضمن این که گفتگوها از طریق متنفذین قومی جریان دارد تاکید کرد که روز گذشته در سفر اسدالله خالد به این ولایت یک برنامه مشترک عملیاتی نیز در نظر گرفته شده و در صورتی که گفتگوها نتیجه ندهد عملیات نظامی راه اندازی می شود.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی روز گذشته به ولایت دایکندی سفر کرده بود. وزارت دفاع با نشر خبرنامه ای هدف این سفر را بررسی وضعیت امنیتی ولایت دایکندی خوانده گفته است که خالد در این سفر با محمد ضیا “همدرد” والی دایکندی، فرمانده قول اردوی ۲۰۵ اتل، فرمانده پولیس و رییس امنیت ملی این ولایت دیدار و هدایات لازم را جهت بهتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت صادر کرده است.

گروه طالبان تاکنون در مورد این گروگانگیری چیزی نگفته است.

ولسوالی کجران ولایت دایکندی از جمله ولسوالی های نا امن دایکندی به شمار می رود که در آن گروه طالبان حضور فعال دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان