جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دبیرکل ناتو: کاهش خشونت که از طالبان توقع داشتیم ندیده ایم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با پیشرفت ها در گفتگوهای صلح افغانستان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید کاهش خشونتی که توقع داشته اند در افغانستان ندیده اند.

ینس استولتنبرگ روز گذشته (۲۸جوزا) در یک ویدیو کنفرانس در بروکسل گفت: «ما می‌خواهیم که حضور خود را بیشتر کاهش دهیم، ولی کاهش به پروسه صلح وابستگی دارد. البته چیزی را که ما امیدواریم و از طالبان می‌خواهیم انجام دهند این است که خشونت را کاهش دهند و ما کاهشی را که توقع داشتیم ندیده‌ایم»

استولتنبرگ افزود که شمار سربازان ناتو در افغانستان از ۱۶ هزار به تقریباً ۱۲ هزار کاهش یافته و این روند ادامه خواهد داشت.

او تاکید کرد نیروهای ناتو هنگامی از افغانستان کاملاً خارج خواهند شد که شبکه‌ی القاعده و دیگر گروه‌های دهشت‌افگن توان فعالیت آزادنه در این کشور را نداشته باشند.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه قطع رابطه طالبان با شبکه القاعده و دیگر گروه های تروریستی با اهمیت است ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوی بین افغان‌ها هرچه زودتر آغاز شود.

دبیرکل ناتو در حالی از آغاز هرچه زود تر گفتکوهای بین الافغانی ابراز امیداورای کرده که پیش از این ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح به تاریخ ۲۶ جوزا گفته بود که قرار است نشست های بین الافغانی صلح در روزهای آینده برگزار شود و دور اول این مذاکرات از قطر آغاز خواهند شد.

ادامه رهایی زندانیان

حکومت افغانستان برای تسهیل و اعتماد سازی گفتگوهای بین الافغانی تاکنون سه هزار زندانی گروه طالبان را رها کرده است و بر اساس گزارش های تایید ناشده حدود ۴۳۰ تن از زندانیان طالبان شب گذشته (۲۸جوزا) از سوی حکومت رها شده اند.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر نگاشته است که ۳۵ تن از عساکر و پولیس اسیر شده حکومت از سوی طالبان در ولایت لغمان رها شده اند.

با وجود این که رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان و نیز رهایی ۱۰۰۰ زندانی حکومت از قید طالبان از شرایط عمدۀ توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان است که به تاریخ ۲۹ فبروری در قطر امضا شد، گروه طالبان ادعا کرده اند که تا کنون ۵۰۰ منسوب قوای امنیتی و دفاعی افغان را رها کرده اند، اما مقام های حکومتی افغانستان نیز گفته بودند که تمام کسانی که از بند طالبان رها می‌شوند نظامی نبوده، بلکه غیرنظامیان نیز شامل آنان اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان