افزایش خشونت ها؛ درگیری خونین میان طالبان و ارتش در جوزجان

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش خشونت ها مقام های محلی جوزجان تایید می کنند که در حمله طالبان بر ولسوالی آقچه این ولایت ۱۲ نیروی امنیتی کشته و پنج تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

معروف آذر، سخنگوی والی جوزجان امروز چهارشنبه (۲۸جوزا) به رسانه ها گفته است که حوالی ساعت ۳ بامداد پاسگاه‌‌های بالاحصار و جبارشهید ولسوالی آقچه این ولایت شاهد حملات سنگین گروه طالبان بوده است.

سخنگوی والی جوزجان افزوده که در این حملات طالبان ۱۲ نیروی امنیتی کشته ۵ تن زخمی و چهار تن نیز ازسوی طالبان اسیر شده اند.

هرچند ازر تاکید کرده که طالبان موفق به کنترول هیچ یک از پاسگاه ها نشده اند اما دو تانک نیروهای امنیتی از سوی شورشیان تخریب و دو تانک دیگر نیز به دست طالبان افتاده است.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین با تایید حملات طالبان در ولسوالی آقچه جوزجان با نشر اعلامیه ای تلفات نیروهای دولتی در این درگیری را ۶ کشته و ۳ زخمی عنوان کرده است.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین تاکید کرده که این حمله طالبان با کشته شدن ۵ شورشی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر آنان دفع شده است.
به گفته این قول اردو همچنان ۶ جنگجوی طالبان از سوی نیروهای امنیتی اسیر شده اند.

افزایش حملات طالبان

در آستانه پیشرفت ها در روند صلح و برگزاری نشست بین الافغانی در چند روز آینده گروه طالبان در جریان یک هفته گذشته خشونت‌ها را افزایش داده اند.

باوجود افزایش حملات طالبان نیروهای امنیتی همچنان در حالت دفاعی قرار دارند. با افزایش این حملات به نظر می رسد آتش بس اعلام ناشده از سوی طالبان شکسته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *