غنی: تامین امنیت روحانیون از اولویت نهاد های امنیتی باشد

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

پس از حملات بالای مساجد در پایتخت و کشته شدن عالمان دینی رییس جمهور غنی در جلسه کابینه خواهان در اولویت قرار دادن تامین امنیت آن ها از سوی نهاد های امنیتی شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور گفته است که آقای غنی در نشست امروز دوشنبه (۲۶جوزا) کابینه حمله‌ی تروریستی بر مسجد شیرشاه سوری را که در نتیجه‌ی آن ملاامام و شماری دیگری از نمازگزاران ان کشته و زخمی شدند محکوم کرده است.

صدیقی افزوده که رییس جمهور به گونه‌ی جدی به نهاد های امنیتی دستور داده تا در راستای تامین امنیت علما، روحانیون وشخصیت های مذهبی کشور اقدامات بیش‌تری را روی دست گیرد.

غنی در این نشست همچنان تاکید کرده که تامین امنیت عالمان دین، در کنار سایر شهروندان کشور، از اولویت‌های عمده‌ی نهادهای امنیتی کشور باشد.

طرح تامین امنیت مساجد نهایی شده است

در همین حال عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت حج و اوقاف به تاریخ ۲۴ جوزا در نشست خبری در هرات گفته جزییات طرح امنیتی مساجد در سراسر کشور در حال نهایی شدن است و با نهادهای امنیتی و شورای امنیت ملی افغانستان، در میان گذاشته شده است.

منیب افزود بر اساس این طرح حکومت امکاناتش را برای حفاظت از مساجد، شریک می‌کند و این طرح در حد امکانات حکومت است.

این در حالی است که پس از انفجار مواد جاسازی شده در مسجد وزیر اکبرخان شهر کابل و کشته شدن مولوی ایاز نیازی عصر روز جمعه 23 جوزا مسجد شیرشاه سوری در منطقه کارته چههار کابل آماج حمله انفجاری قرار گرفت که در نتیجه آن ۴ تن به شمول مولوی عزیرالله مفلح امام و خطیب این مسجد کشته و ۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این انفجارات با محکومیت گسترده جهانی و همچنان حکومت افغانستان روبرو شده است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *