جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۴۲۲ نیروی امنیتی در یک هفته گذشته از سوی طالبان کشته و زخمی شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با ادامه آتش بس اعلام ناشده شورای امنیت ملی افغانستان می گوید در یک هفته گذشته ۴۲۲ نیروی امنیتی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروز یک شنبه (۲۵جوزا) در توییتی نگاشته است که گروه طالبان در یک هفته گذشته ۲۲۲ «حمله تروریستی» انجام داده اند.

فیصل افزوده در این حملات طالبان ۴۲۲ نیروی امنیتی کشته و زخمی شده اند.

به گفته سخنگوی شورای امنیت همچنان در این مدت ۵۱ پل و پلچک و ۱۶ سرک از سوی طالبان تخریب شده است.

فیصل تاکید کرده که گروه طالبان با وجود آتش بس و کاهش خشونت ها همچنان به کشتن افغانها ادامه داده است.

ادامه تلفات غیر نظامیان

از سوی هم ثنا الله روحانی سخنگوی پولیس بدخشان به رسانه ها گفته است که گروه طالبان دو باشنده این ولایت را صبح امروز در ولسوالی خان‌آباد ولایت قندز تیرباران کرده است.

روحانی افزوده که این افراد در یک موتر مسافربری نوع ۴۰۴ از بدخشان به سوی کابل در حرکت بودند که در مسیر خان‌آباد قندز با ایست بازرسی طالبان مواجه شده اند. به گفته او طالبان یک نفر دیگر را نیز با خود برده‌اند.

از سوی هم دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته گفته بود که گروه طالبان در جریان دو هفته گذشته در ۲۹ ولایت کشور، ۸۹ غیرنظامی را کشته و ۱۵۰ تن دیگر را زخمی کرده اند.

این همه در حالی است که پس از آتش بس سه روزه عید و پیشرفت ها در گفتگوهای صلح، حکومت و طالبان در یک آتش بس اعلام ناشده به سر می برند و نیروهای امنیتی در حالت دفاعی قرار دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان