جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
17 بازدید

۵ روش طبیعی که خون تان را پاکسازی کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

خون نقش بسیار مهمی در بدن دارد، از انتقال اکسیژن گرفته تا مواد مغذی و هورمون‌ها به بافت‌ها. با توجه به همه این عوامل‌، برای اطمینان از عملکرد صحیح بدن، لازم است که خون را خالص و عاری از سموم نگه دارید.

برخی از داروهای خانگی وجود دارند که می‌توانند به روند سم‌زدایی کمک کنند. در این نوشتار با چند ماده برای پاکسازی خون آشنا خواهیم شد.

۱. لیمو

آب لیمو می‌تواند به پاکسازی خون و دستگاه گوارش کمک کند. آب لیمو طبیعتی اسیدی دارد و می‌تواند سطح pH بدن‌تان را تغییر داده و برای از بین بردن سموم خون مفید باشد. بسیاری از ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. هر روز صبح آب نصف لیمو را درون یک لیوان آب گرم بریزید و قبل از صبحانه بنوشید تا مواد ناخواسته از بدن‌تان خارج شود.

مطلب مرتبط: سم‌زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره‌ای به بدن بدهیم

۲. ریحان

ریحان که در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است. ریحان گیاهی عالی برای تصفیه خون و از بین بردن سموم از خون، کبد و کلیه است. این گیاه دارویی سموم خون را از طریق ادرار دفع می‌کند. برای امتحان کردن این درمان می‌توانید شش تا هشت برگ ریحان در یک فنجان آب داغ دم کنید و جوشانده حاصل را بنوشید.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای، پیری را به تاخیر بیندازید

۳. زردچوبه

زردچوبه یک ادویه پر مصرف و یک ماده‌ی شفابخش عالی است. این ادویه خون ما را پاکسازی و روند بهبودی را تسریع می‌کند. ترکیبی در زردچوبه به نام کورکومین، با التهاب و بسیاری از مشکلات دیگر در بدن مبارزه می‌کند. زردچوبه همچنین به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کرده و ترکیب حاصل را بنوشید.

مطلب مرتبط: ۶ راه ساده و طبیعی که ریه ها را پاکسازی کنیم

۴. آب

آب یک ماده سم‌زدای طبیعی است. هرچه آب بیشتری بنوشید، خون شما پاک‌تر خواهد بود. آب سموم بدن را دفع و به عملکرد مناسب اندام‌ها کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: اگر می خواهید وزن کم کنید و در سلامت کامل باشید آب بنوشید

۵. مواد غذایی دیگر

به غیر از مواد فوق، مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به تصفیه خون کمک کرده و اوضاع سلامتی‌تان را بهبود بدهند. این مواد غذایی عبارتند از: سیر، چای سبز، کلم بروکلی، جعفری و چغندر.

* نکته: این مقاله جایگزینی برای مشاوره پزشکی نیست. لطفا در صورتی که به هر بیماری یا اختلالی مبتلا هستید، پیش از مصرف هر چیزی با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان