ثبت ۵۷۵ مورد جدید؛ افزایش بی سابقه بهبود یافتگان در ۲۴ ساعت

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت ۵۷۵ مورد جدید ویروس کرونا شناسایی شده و نیز ۳۲۹ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته اند.

وزارت صحت امروز دوشنبه (۱۹جوزا) اعلام داشته که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۸ نمونه مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان ۵۷۵ مورد آن مثبت گزارش شده است.

این وزارت افزوده که ۵۷۵ مورد تازه شامل ۱۹۳ مورد در کابل، ۱۵۱ مورد در هرات، در قندهار و هلمند هر یک ۳۹ مورد، ۲۶ مورد در کنر، ۲۳ مورد در ننگرهار، ۲۲ مورد در لوگر و ۱۳ مورد در بادغیس است.

به گفته این وزارت  ۱۳ مورد در پروان، ۱۰ مورد در غور،  ۸ مورد در زابل، در میدان ‌وردک و پکتیا هر یک ۷ مورد، در دایکندی و تخار هر یک ۵ مورد، ۳ مورد در لغمان و یک مورد در بدخشان نیز شامل مواردی است که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد تازه شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۰ هزار و ۹۱۷ تن افزایش یافته است.

افزایش بهبود یافتگان در ۲۴ ساعت

شمار بهبود یافتگان بیماری کرونا در ۲۴ ساعت از آغاز شیوع این ویروس تاکنون بی سابقه بوده که بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار مجموعی بهبودیافته‌گان به دو هزار و ۱۷۱ تن رسیده و نیز در عین زمان ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار مجموعی جان باختگان به ۳۶۹ تن رسیده است.

درخواست تصویب ۱۷ میلیارد افغانی از سوی مجلس

همزمان با افزایش ویروس کرونا مجلس سنا در جلسه روز گذشته شان سند درخواست اجازه اخذ قرضه هفده میلیارد افغانی برای مبارزه با ویروس کرونا از صندوق وجهی بین المللی پول را تصویب کرد.

پس از تصویب این سند از سوی مجلس سنا شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه امروز در توییتی از مجلس نمایندگان خواسته است تا این سند را به تصویب برساند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *