جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

به این سن که رسیدید، شیک پروتئین بنوشید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مطابق با مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه مک‌مستر انجام شده، پروتئین آب پنیر و سایر پودرهای پروتئینی می‌توانند قدرت بدنی افراد سالخورده را تا حد زیادی بهبود ببخشند.

در این مطالعه، دو گروه از مردان 70 ساله و بالاتر شرکت کردند. یک گروه یک مکمل حاوی پروتئین و چند ماده مغذی را به مدت شش هفته و بدون پیروی از هرگونه برنامه ورزشی مصرف کردند. در حالی که گروه دوم آقایان به مدت شش هفته دارونما خوردند.

بعد از گذشت شش هفته، شرکت‌کنندگان در هر دو گروه 12 هفته دیگر پروتئین و پلاسبو را دریافت کردند و در عین حال یک برنامه تمرینی شامل تمرینات مقاومتی و شدت بالا را انجام دادند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند افراد مسن نمی‌توانند این نوع تمرین‌ها را انجام دهند، اما به نظر می‌رسد این مطالعه چنین ایده‌ای را رد می‌کند. البته مهم است که افراد مسن با دقت بیشتری تمرینات را انجام بدهند.

مطلب مرتبط: آیا واقعا لازم است مکمل ویتامین مصرف کنیم؟

نتایج

آن دسته از شرکت‌کنندگان در این مطالعه که مکمل مصرف کرده بودند، حدوداً ۷۰۰ گرم عضله را در 6 هفته اول به دست آوردند. این حجم، مقداری است که معمولاً طی یک سال از دست می‌دهند. بعد از افزودن ورزش به کارهای روزمره، معلوم شد که آنها با مصرف شِیک پروتئین نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، قدرت بیشتری دارند. این نتیجه به وضوح نشان می‌دهد که ورزش برای حفظ توده عضلانی و سلامتی ضروری است.

مطلب مرتبط: ورزش درخانه، ۱۰ تمرین ساده که به بدن تان فرم بدهید

این تحقیق نشان می‌دهد که سارکوپنیا – تحلیل رفتن توده عضلانی و قدرت، که بخشی طبیعی از پیری است، می‌تواند خطر زمین خوردن، اختلالات متابولیک و نیاز به کمک را افزایش دهد. افراد مسن که پروتئین کافی مصرف نمی‌کنند یا تمرینات ورزشی انجام نمی‌دهند، در انجام کارهای روزانه مانند بالا رفتن از پله‌ها، نشستن و برخاستن از صندلی و موارد دیگر مشکل دارند.

اگرچه موادی وجود دارند که ثابت شده با سارکوپنیا مبارزه می‌کنند. اما برای این مطالعه، به شرکت‌کنندگان پروتئین آب پنیر، کراتین، ویتامین D، کلسیم و روغن ماهی داده شد.

مطلب مرتبط: ۷ ماده خوراکی که حاوی ویتامین D هستند

نکته

متخصصان تغذیه معتبر توصیه می‌کنند پروتئین کافی در رژیم غذایی همیشگی‌تان داشته باشید اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید پروتئین کافی از برنامه غذایی‌تان دریافت کنید، با متخصص تغذیه برای دریافت شیک مناسب پروتئین، که متناسب نیاز خودتان است، مشورت کنید. استفاده بدون مشورت با پزشک توصیه نمی‌شود.

* نکات قید شده در این مقاله نباید به عنوان جایگزین توصیه پزشک در نظر گرفته شود. پیش از مصرف هر چیزی باید با داکترتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان