جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ولچک پس از آتش سوزی؛ دیدار سفیر افغانستان از نجات یافتگان رویداد آتش سوزی کارجویان افغان در ایران خبر ساز شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از آنکه موترحامل کارجویان افغانستان در ولایت یزد ایران از سوی پولیس هدف قرار گرفت و حریق شد دیدار سفیر افغانستان با زخمیان این رویداد با واکنش های گسترده همراه شده است.

یک موتر حامل مهاجرین افغانستان با ۱۴ سرنشین روز چهارشنبه هفته گذشته در ولایت یزد ایران در اثر شلیک نیروهای پولیس آن کشور، آتش گرفت که براساس معلومات وزارت خارجه، در این رویداد سه مهاجر افغان کشته و شماری دیگر نیز زخمی و ناپدید شده اند.

وزارت خارجه پس از این رویداد با نشر اعلامیه اعلان کرد که این رویداد را به صورت جدی پیگیری می کند و ناوقت روز گذشته این وزارت اعلام کرد که عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران دیدارهای با مقامات دولتی ولایت یزد ایران داشته و مقامات این ولایت ضمن قبول نمودن تیر اندازی نیروهای انتظامی ایران بر موتر حامل اتباع افغان، اطمینان داده اند که مسببین حادثه، مورد پیگرد قانونی از سوی نهادهای عدلی ‌و قضایی قرار خواهند گرفت.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که سفیر افغانستان با زخمیان این رویداد نیز دیدار کرده، اما تصاویر نشر شده از این دیدار که در آن کارجوی نجات یافته از آتش سوزی با ولچک «دست بند» به رخت خواب شفاخانه بسته است با واکنش گسترده در صفحات اجتماعی روبرو شده و شماری از افغانها آنرا تحقیر و توهین خوانده اند.

واکنش ها

محمدعارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در واکنش به این دیدار در توییتی نگاشته است: «اگر به جای لیوال من سفیر بودم‌‌ تحت چنین شرایطی با فرد سوخته در آتش پولیس ایران‌ ملاقات نمی کردم.»

آقای رحمانی تاکید کرده که این برخورد سفیر، «ذلت و حقارت محض» را به نمایش می گذارد.

رحمت الله نبیل رییس پشین امنیت ملی با باز نشر این تصویر و چندین فرد شعر نگاشته است: «سفير كبير افغانستان مقيم تهران در حال عيادت از حمزه بن لادن (بلا تشبيه)».

انیسه شهید یک کاربر دیگر توییتر نگاشته است اگر حکومت ایران به حکومت افغانستان احترام قایل بود، حداقل هنگامی که سفیر به دیدار زخمیان رفته بود این دست بند ها را باز می کرد.

او تاکید کرده:‌ «حالا این کار را ضعف حکومت خودمان بدانیم یا استبداد، ظلم و بی احترامی حکومت ایران».

چطور به آقای سفیر برنخورده

سهراب سیرت یک کاربر دیگر توییتر نگاشته است که به مهاجر افغان که از خودرو آتش‌گرفته نجات یافته، در شفاخانه دستبند زده‌اند که مبادا فرار کند.

او افزوده «تازه به نظر می‌رسد این مهاجر بیچاره شاید به سن قانونی‌اش هم نرسیده باشد و کودک هم باشد… در کجای جهان به مهاجر پناهجوی کودک در شفاخانه دستبند می زنند…چطور که به آقای سفیر برنخورده».

سفیر افغانستان در ایران تا کنون به گونه رسمی در این مورد چیزی نگفته است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سیاسی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان