جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

رابطه جنسی و سلامت پوست؛ آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رابطه جنسی بدون فایده نیست: احساس خوبی به شما می‌دهد، نوعی ورزش است و شما را به شریک زندگی‌تان نزدیک‌تر می‌کند. اما آیا تا به حال به تاثیری که این رابطه روی پوست‌تان داشته فکر کرده‌اید؟ آیا متوجه شده‌اید که بعد از رابطه پوست‌تان درخشش و شفافیت بیشتری می‌گیرد؟ حال سوال اینجاست که آیا آینه به ما دروغ می‌گوید یا واقعا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟

آیا رابطه جنسی برای سلامت پوست مفید است؟

برای آن دسته از آدم‌هایی که ادعا می‌کنند یک زندگی جنسی خوب منجر به پوستی شفاف‌تر و موهایی براق‌تر می‌شود، خبر خوبی داریم: این ادعا حقیقت دارد. و بله، این را ما نمی‌گوییم بلکه تیمی از محققان، بین رابطه جنسی و زیبایی ارتباطاتی پیدا کرده‌اند.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی، ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

طبق مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شده و در ژورنال طب جنسی منتشر شده‌است، رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) باعث افزایش سطح استروژن در بدن شما می‌شود و از آنجایی که استروژن پیری را به تاخیر می‌اندازد، رابطه جنسی می‌تواند به نوعی پوست شما را جوان و مرطوب نگه دارد و همچنین باعث افزایش سطح کلاژن می‌شود، که به نوبه خود پوست شما را سفت و نرم نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای، پیری را به تاخیر بیندازید

به این ترتیب، رابطه جنسی چگونه پوست شما را درخشان می‌کند؟ خوب، چنان‌چه تحقیقات نشان داده‌اند، آن درخششی که پس از رابطه جنسی روی پوست‌تان می‌بینید یک واقعیت است، نه رویا. این مطالعه عنوان می‌کند که درگیر شدن در رابطه جنسی ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث می‌شود جریان خون به سرعت افزایش بیابد. و این بدان معناست که اکسیژن بیشتری در بدن شما جریان پیدا می‌کند، روندی که به نوبه خود پوستی درخشان و پرطراوت به شما می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۱۲ ماده غذایی که برای پوست مفید هستند

در یک مطالعه دیگر تحت عنوان “مزایای سلامتی رابطه جنسی” که بیش از 10 سال انجام آن طول کشیده و بالای 3500 زن و مرد در آن حضور داشته‌اند، عوامل مختلف مرتبط با ظاهر جوان مورد بررسی قرار گرفته‌است. در این مطالعه آمده است: “هیئت داوران شرکت‌کنندگان را از طریق یک آینه یک طرفه مشاهده می‌کردند و سن آنها را حدس می‌زدند. زنان و مردانی که سن‌شان 7 تا 12 سال کمتر حدس زده می‌شد، عنوان «بسیار جوان» را می‌گرفتند.” نکته جالب در این مطالعه این بود که یکی از فاکتورهای بسیار موثر در ظاهر جوان این افراد، داشتن رابطه جنسی منظم بود!

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک می کنند

به علاوه، برخی متخصصان پوست بر این باروند که رابطه جنسی سطح هورمون استرس، یعنی کورتیزول، را در بدن کاهش می‌دهد، نتیجه‌ای که به افزایش تولید کلاژن در پوست منتهی خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان