جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

با وجود تمدید سه ماهه رخصتی مکاتب؛ اموزش از راه دور ادامه دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از فیصله کیمته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مبنی بر تمدید تعطیلی مکاتب تا سه ماه آینده وزارت معارف اعلان کرده است که برنامه های اموزش از راه دور همچنان ادامه دارد.

وزارت معارف امروز یک شنبه (۱۸حوزا) با نشر اعلامیه گفته است که بر اساس فیصله کیمته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای پیش‌گیری از شیوع این ویروس رخصتی‌های مکاتب، مدارس، کورس‌های خصوصی مراکز تربیه معلم دولتی و مکاتب خصوصی از امروز الی تاریخ ۱۸ سنبله برای مدت زمان سه ماه تمدید شده است.

این وزارت افزوده که تصمیم در رابطه به آغاز آموزش حضوری در مکاتب بستگی به کاهش و پایان تهدید ویروس کرونا در جامعه دارد و اما اموزش از راه دور همچنان ادامه دارد.

وزارت معارف تاکید کرده که سامتحاناتِ چهارونیم ماهه دانش آموزان مکاتب ولایاتِ سردسیر در پایان سال تعلیمی همزمان با امتحانات سالانه اخذ و نمره امتحانات از ۱۰۰ محاسبه می شود و نیز امتحان سالانه‌ی مناطق گرمسیر الی اطلاع بعدی معطل است.

آغاز گزینه های بدیل خدمات تعلیمی

وزارت معارف در اعلامیه خود تاکید کرده که قرار است گزینه‌های بدیل خدمات تعلیمی که شامل تجمعات محدود با رعایت تدابیر بهداشتی و ضدعفونی‌سازی و دروس آنلاین است به صورت رسمی از سوی این وزارت آغاز شود.

رهبری وزارت معارف از دانش آموزان خواسته است جهت استفاده‌ی مفید از دوره تعطیلات، برنامه‌های مُمد درسی (دروس تلویزیونی و رادیویی) را تعقیب کنند.

بر اساس اعلامیه وزارت معارف مکاتب خصوصی در سراسرکشور می‌توانند دروس آنلاین و غیر حضوری را با درنظرداشت کیفیت آموزشی و رضایت خانواده‌ها آغاز کنند و بر اساس فیصله جلسه رهبری وزارت معارف با مسولان اتحادیه‌ی مکاتب خصوصی، برای آنعده از دانش آموزانی که به مشکل مالی مواجه اند تخفیف، قرضه و تآجیل از سوی مکاتب خصوصی در نظر گرفته خواهد شد.

تمدید سه ماهه تعطیلی نهاد های تعلیمی و اموزشی

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا روز گذشته کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا به ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری فیصله کرده است که نهادهای اموزشی و تعلیمی تا سه ما آینده برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس غیرفعال باشند.

این در حالی است که ویروس کرونا در افغانستان به شدت در حال افزایش است و تا کنون شمار مبتلایان به این ویروس از مرز ۲۰ هزار تن گذشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان