وزارت خارجه: ایران شلیک بر موتر حامل مهاجرین افغان را پذیرفته است

توسطالطاف حسین امیری

خرداد ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

 وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید که مقامات دولتی ولایت یزد ایران شلیک بر موتر حامل مهاجرین افغانستان در ایران را پذیرفته است.

وزارت امور خارجه امروز(شنبه،۱۷جوزا) بانشر یک خبرنامه گفته است که عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران دیروز و امروز با مقامات دولتی ولایت یزد ایران دیدار داشته و حادثه حریق و هدف قرار گرفتن موتر حامل اتباع افغان که منجر به کشته و مجروح شدن آنان شده را مورد پیگیری و تحقیق قرار داده است.

براساس خبرنامه وزارت خارجه، در این دیدارها «مقامات ولایت یزد ضمن قبول نمودن تیر اندازی نیروهای انتظامی ایران بر موتر حامل اتباع افغان، اطمینان داده اند که مسببین حادثه، مورد پیگرد قانونی از سوی نهادهای عدلی ‌و قضایی ایران قرار خواهند گرفت.» پیش‌تر مقامات ایران ارتباط شلیک با آتش‌گرفتن موتر را رد کرده بود و گفته بودند که موتر در اثر سرعت زیاد و برخودر شدید با گارد ریل کنار جاده آتش گرفته است.

وزارت خارجه تاکید کرده که بعد از دریافت نتایج تحقیق و ارزیابی سفارت افغانستان در تهران، در مورد اقدامات و تدابیر بعدی با جانب ایران تصامیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

آتش‌گرفتن موتر حامل مهاجرین

موتر حامل مهاجرین افغانستان با ۱۴ سرنشین روز چهارشنبه هفته گذشته در ولایت یزد ایران در اثر شلیک نیروهای انتظامی این کشور، آتش گرفت. براساس معلومات وزارت خارجه، در این رویداد سه مهاجر افغان کشته شده و شماری دیگر نیز زخمی و ناپدید هستند. در ویدیویی که از صحنه‌ی این رویداد نشر شده است، اجساد سوخته سه شهروند افغانستان را نشان می‌دهد.

این رویداد واکنش شمار از کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان را بر انگیخته و بسیاری از این شهروندان با راه اندازی هشتگ «#کمی_آب_بیار_که_سوختم» در توییتر و ویدیویی که از صحنه آتش‌گرفتن موتر مهاجران افغان گرفته شده است، خواهان پیگیری این رویداد شده‌اند.

هشتک «کمی آب بیار که سوختم» از سخنان یک بازمانده حادثه موترسوزی یزد که نشانه‌های سوختن در بدنش به گونه واضح دیده می‌شود، گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *