با این ۵ چای، پیری را به تاخیر بیندازید!

توسط

خرداد ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۸, ۱۳۹۹

چای فقط یک نوشیدنی نیست، برای برخی از آدم‌ها بخش مهمی از مراسم صبحانه است. روز خیلی‌ها بدون نوشیدن دمنوش مورد علاقه‌شان شروع نمی‌شود. اما انواع چای و دمنوش می‌توانند خواص درمانی نیز داشته باشند. در این نوشتار با ۵ چای ضد پیری آشنا می‌شویم.

۱. چای بابونه

بابونه مملو از خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدعفونی‌کننده است که سبب روشن شدن لکه‌ها و کاهش جای آکنه می‌شوند و در عین حال از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های محافظت می‌کنند. این چای رشد سلول‌های جدید را تسریع کرده و به کوچک شدن منافذ کمک می‌کند. چای بابونه همچنین در فرهنگ رومیان، یونانیان و مصریان برای درمان زخم و تسریع روند بهبودی مورد استفاده بوده‌است.

مطلب مرتبط: ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۲. چای ضد پیری، چای ماچا

چای ماچا سرشار از آنتی‌اکسیدان و اسید آمینه است و می‌تواند به کاهش سرعت پیری، و پدیدار شدن لک و آکنه کمک کند. این چای رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برد و پوستی سالم و درخشان به شما می‌دهد. نوشیدن روزانه یک فنجان چای ماچا می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

۳. چای ترش

چای ترش که به خاطر رنگ قرمز روشن و عطر متفاوتش معروف است. ترکیب موجود در این چای به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و به آن یک درخشش طبیعی می‌بخشد. حتی باعث کاهش لکه‌های پیری و آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود. گیاه چای ترش حاوی مقدار زیادی موسیلاژ است که به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی عمل می‌کند.

۴. چای رویبوس

رویبوس نوعی چای دارویی قرمز است که از آسپالاتوس ایناریس، گیاهی که معمولاً در آفریقای جنوبی یافت می‌شود، به دست می‌آید. این چای در مقایسه با چای سیاه کافئین کمتری دارد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای رویبوس به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند. ثابت شده است که این برای کسانی که به دیابت و فشار خون بالا مبتلا هستند، مفید است.

مطلب مرتبط: دیابت نوع ۲، علائم، علل و شیوه‌های کنترول این بیماری

۵. چای سفید

چای سفید کم‌ترین فرآوری را گذرانده و حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. این چای حاوی الاستین و کلاژن است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند، زخم‌ها را به سرعت بهبود می‌دهند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. چای سفید حتی برای دندان‌ها و استخوان‌ها هم مفید است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *