جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار کمیته‌ی بین‌المللی نجات از فاجعه انسانی ناشی از ویروس کرونا در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیته بین المللی نجات هشدار داده است که عدم مصونیت غذایی و فشار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا افغانستان را در آستانۀ فاجعه انسانی قرار داده است.

کمیتهٔ بین المللی نجات روز گذشته دوشنبه (12جوزا) با نشر اعلامیه گفته است که در ماه می گسترش ویروس کرونا در افغانستان 684 درصد افزایش یافته و با وجود این افزایش از 80 تا 90 درصد مبتلایان به ویروس کرونا آزمایش گرفته نمی‌شود.

در اعلامیۀ این کمیته آمده است: “ظرفیت بسیار پایین آزمایش کروناویروس به این معنا است که موارد بسیار بدون آزمایش و تشخیص (این بیماری) وجود دارد.”

کمیته‌ی بین‌المللی نجات از جامعه جهانی خواسته است که برای بهبود، ظرفیت آزمایش تثبیت کرونا با افغانستان را کمک کند.

در این اعلامیه این کمیته آمده است که بر اساس یافته‌های این نهاد، شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا حدود 11 میلیون نفر  در افغانستان را در معرض ناامنی غذایی و گرسنگی قرار داده است.

افزایش روز افزون ویروس کرونا در افغانستان

ویروس کرونا در هفته های اخیر در افغانستان به شکل بی سابقه افزایش یافته است و وزارت صحت عامه روزانه به طور میانگین بیش از 500 تن مبتلا به این ویروس را تایید می کند.

با این وجود براساس اعلان وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 15 هزار و 750 تن رسیده که از این میان 246 تن جانباخته و بیش از یک هزار تن دیگر نیز بهبود یافته است.

هشدار های پی هم وزارت صحت

پس از افزایش ویروس کرونا مسوولان در وزارت صحت عامه به طور مکرر از افزایش این ویروس هشدار داده و بارها از مردم بخاطر عدم رعایت پیام های وزارت صحت و مراعات قیودات گشت و گذار انتقاد کرده اند.

با وجود هشدار های مکرر و افزایش شیوع ویروس کرونا هنوز هم مردم در بزرگ شهرها قیودات گشت و گذار را رعایت نمی کنند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان