طالبان خبر مرگ هئبت الله رهبر این گروه را رد کرد

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

پس از آن که شماری از رسانه ها و صفحات اجتماعی خبر مرگ ملا هئبت الله ناشی از ویروس کرونا و همچنان ابتلای شماری دیگری از سران طالبان به این ویروس را منتشر کرد گروه طالبان آن را شایعه خوانده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروز سه شنبه (13جدی) در توییتی نگاشته بعضی رسانه ها شایعه نادرست مبنی بر ابتلای رهبر این گروه و سایر سران طالبان به ویروس کرونا را پخش کرده و حتی در مواردی گفته اند که ملا هئبت الله رهبر طالبان از ویروس کرونا جان باخته است.

او تا کید کرده که این گزارش ها حقیقت ندارد و همه مسوولین طالبان سرگرم کارهای شان اند.

گزارش های ابتلا سران طالبان و مرگ رهبر این گروه ناشی از ویروس کرونا

پیش از این شماری از رسانه ها از جمله فارین پالیسی در گزارشی گفته بود که اعضای رهبری گروه طالبان از جمله ملا هئبت‌الله به کرونا مبتلا شده‌اند.

فارین پالیسی به نقل از منابع اطلاعاتی و استخباراتی  گفته بود که کنترل گروه طالبان به دلیل ابتلای رهبران ارشد این گروه مختل شده است.

چندی قبل رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز در توییتر اش از ابتلای شماری رهبران طالبان به ویروس کرونا خبر داده بود.

در همین حال پیش از این گزارش شده بود که به دلیل بیماری رهبران گروه طالبان به شمول ملاهئبت الله و سراج حقانی ملایقوب پسر ملاعمر رهبری طالبان را برعهده گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *