جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کرونا ویروس؛ صالح: مردم بین قیود گشت‌وگذار و مرگ‌ دسته‌جمعی یکی را انتخاب کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در آستانه افزایش شیوع ویروس کرونا امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید افغانستان در حال نزدیک شدن به مرحله اوج فلاکت ویروس کرونا است و مردم در این مرحله میان قیود گشت وگذار و مرگ دسته جمعی یکی را انتخاب کنند.

صالح امروز سه شنبه (13جوزا) در پیام ویدیویی گفت  آمار رسمی وزارت صحت عامه و آمار غیررسمی رضاکاران نشان می‌دهد که افغانستان به سمت اوج فلاکت ویروس کرونا در حرکت است و به این مرحله نزدیک می‌شود.

او تاکید کرد که پیش‌بینی‌های علمی در داخل و بیرون از کشور نشان می‌دهد که افغانستان در جریان دو ماه آینده با شیوع گسترده و سرسام‌آور ویروس مهلک کرونا مواجه خواهد بود و در صورتی که مردم با جدی گرفتن ویروس کرونا، فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند، از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری از مردم خواست فاصله ها را رعایت کنند و از تجمع غیرضروری خود داری کنند.

صالح خاطرنشان کرد براساس پیش بینی ها در وسط ماه اسد امسال افغانستان بتواند ویروس کرونا را شکست دهد و پس از آن سیر کاهش ابتلا به ویروس کرونا در کشور آغاز خواهد و انتظار می‌رود پیش از پایان سال روان کشور به حالت عادی برگردد.

او اضافه کرد که دولت بحران ویروس کرونا را از نظر زمانی به پنج مرحله تقسیم کرده که اولین مرحله آن اعتراف به موجودیت بحران ویروس کرونا و دومین مرحله نیز شیوع این ویروس در سطح جامعه، مرحله سوم “اوج فلاکت و بحران” است که کشور به آن نزدیک شده است.

صالح بابیان اینکه مرحله چهارم را سیر کاهش شیوع ویروس کرونا و مرحله پنجم را برگشت به حالت عادی است تاکید کرد که دولت برای تطبیق قیود گشت‌وگذار دست به زور نخواهد برد و از پولیس برای اجرای آن کار نمی‌گیرد، اما تلاش می‌کند تا به شیوه مدنی طرح گشت‌وگذار و فاصله‌گیری اجتماعی را اجرایی کند.

معاون اول ریاست جمهوری از آغاز کمک رسانی های حکومت دو هفته آینده در سراسر کشور خبرداده گفت این کمک‌ها شامل توزیع پول در بدل کار و بسته‌ی موادغذایی خواهد بود.

افزایش شیوع ویروس کرونا

ویروس کرونا در جریان چند هفته اخیر در افغانستان به شدت افزایش یافته است که بر اساس آمار وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان به بیش از 16 هزار و 500 تن رسیده است.

کمک بسته صحی مبارزه با کرونا از سوی روسیه

همزمان با این تحولات وزارت خارجه امروز سه شنبه (13جوزا) اعلام کرده است که این کشور پنج هزار تست تشخیصیه ویروس کرونا را برای دولت افغانستان مساعدت کرده است.

این وزارت افزوده این بسته های کمکی از سوی دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف سفیر روسیه در کابل به وزارت صحت‌عامه افغانستان تسلیم کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان