تکمیلی/ دکتر ایاز نیازی خطیب مسجد وزیر اکبرخان کشته شد

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مسوولان در وزارت امور داخله کشور تایید می‌کنند که در انفجار مسجد وزیر محمد اکبرخان شهر کابل، محمد ایاز نیازی، خطیب مسجد جامع وزیر اکبر خان که زخمی شده بود، جان باخته است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید: « مولوی ایاز نیازی که در انفجار شام امروز مجروح گردیده بود، دقایق قبل به شهادت رسید.»

او در جزییات ابتدایی گفته بود که شام امروز(سه‌شنبه،۱۳ جوزا) مواد انفجاری که از سوی «تروریستان» در محوطه‌ی مسجد وزیر محمد اکبر خان تعبیه شده بود، انفجار نموده که از اثر آن یک نمازگزار کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که اخیرا انفجارها در شهر کابل افزایش یافته است. تقریبا همه روزه یک انفجار در شهر کابل رخ می‌دهد و شماری کشته و زخمی برجای می‌گذارد. در آخرین مورد، دو روز پیش یک حلقه ماین کنار جاده‌ای در مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل انفجار کرده که در نتیجه آن سه تن زخمی شدند.

پیش تر از این نیز موتر حامل کارمندان تلویزیون خصوصی «خورشید» آماج انفجار ماین کنار جاده‌ای در شهر کابل قرار گرفت که در آن دو کارمند این رسانه کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

از سویی هم، وزارت داخله روز گذشته گفته بود که در پیوند به انفجارهای اخیر شهر کابل ۱۷ تن را باز داشت کرده و تلاش‌ها برای بازداشت افراد دیگر که در این انفجارها دست دارند، ادامه دارد. این وزارت افزوده بود، ۱۰ حلقه ماین که قرار بود انفجار داده‌شود، توسط نیروهای امنیتی کشف و خنثا گردیده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *