روز جهانی والدین: ۸ ویژگی پدر و مادرهای موفق

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۲, ۱۳۹۹

بیایید صادق باشیم! هیچ کس کامل نیست. بنابراین والدین کامل و بدون نقص هم وجود ندارند. اما برخی ویژگی‌ها می‌توانند در میزان موفقیت والدین تاثیرگذار باشند. ممکن است ما برخی از آن‌ها را داشته باشیم و لازم باشد برخی دیگر را توسعه بدهیم. در این نوشتار با ۸ ویژگی والدین موفق آشنا خواهیم‌شد.

۱. صبور هستند

بعضی بچه‌ها فوق‌العاده هستند و بعضی هم دردسرهای خاص خودشان را دارند. وقتی پای تربیت کودکان به میان می‌آید، صبر یک ویژگی ضروری برای همه والدین است و گاهی توانایی کشیدن نفس عمیق بیش از همه مهارت‌هایی که دارید موثر است.

۲. والدین موفق مشوق هستند

متأسفانه، کودکان خیلی زود به خود شک می‌کنند و نگران نظرات دیگران به خصوص همسالان خود می‌شوند. یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از این اتفاق، تشویق فرزندتان است. با تشویق و پشتیبانی کافی، کودک شما می‌تواند عزت نفس داشته باشند و به بهترین خود تبدیل شود.

مطلب مرتبط: ۸ نکته تربیتی برای داشتن کودکانی موفق

۳. انعطاف‌پذیر هستند

گاه برخی از مهارت‌های فرزندپروری‌تان مردود می‌شوند. شما باید انعطاف‌پذیر باشید و همیشه چند راه‌حل در ذهن‌تان آماده داشته باشید. وقتی یک ایده کار نمی‌کند، می‌توانید ایده دیگری را امتحان کنید.

۴. مهارت‌های رهبری دارند

شما می‌توانید نقش یک رئیس را برای فرزندتان ایفا کنید اما قطعا رنجیده‌خاطر خواهد شد. شیوه موثرتر این است که مهارت‌های قوی رهبری داشته باشید و نفوذتان را فقط در موارد ضروری به کار بگیرید. به این ترتیب فرزندتان هم مهارت‌های رهبری را خواهد آموخت.

مطلب مرتبط: ویژگی‌های یک رهبر خوب

۵. والدین موفق قابل اتکا هستند

بچه‌ها با داشتن والدینی قابل اتکا و قابل اطمینان احساس امنیت دارند. آنها باید بدانند که شما همیشه و در هر شرایطی کنارشان هستید. فرزندان‌تان چقدر به حرف‌های شما اعتماد دارند؟

۶. شفقت دارند

کودکان باید شقفت را یاد بگیرند و تجربه کنند. آنها نیاز دارند که از سوی شما درک شوند. صرف نظر از اینکه فکر می‌کنید حق با آنهاست یا نیست، باید احساسات‌شان را جدی بگیرید.

۷. والدین موفق خودآگاه هستند

 شما وظیفه دارید که در این زمینه الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید. کم کم متوجه می‌شوید که کودکان در موقعیت‌های مختلف واکنشی مشابه واکنش شما نشان می‌دهند. آنها شیوه دیگری بلد نیستند. آنقدر خودآگاهی دارید که بدانید الگوی خوبی برای فرزندتان هستید یا نه؟

مطلب مرتبط: چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

۸. شوخ‌طبع هستند

سال‌هایی که فرزندتان در کنار شما رشد می‌کند، فرصت‌های زیادی برای خندیدن کنار هم دارید. و بدترین ایده این است که بگذارید آن لحظات تلف شوند. با کمی شوخ‌طبعی هم سلامت روانی‌تان حفظ می‌شود و هم لذت می‌برید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *