جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ویروس کرونا؛ از کمبود نیروی انسانی تا ثبت ۶۸۰ مورد تازه

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه  از ثبت ۶۸۰ مورد تازه در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش ۲۷ هزار بستر برای بیماران این ویروس در کشور خبر داده اند.

وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت امروز یک شنبه (۱۱جوزا) در نشست خبری گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که با ثبت آن شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۵ هزار و ۲۰۵ تن رسیده است.

مجروح افزود این موارد تازه شامل ۳۷۱ مورد در کابل، ۱۱۱ مورد در هرات، ۷۵ مورد در بلخ، ۳۳ مورد در سمنگان، ۲۲ مورد در تخار، ۲۱ مورد در ننگرهار، ۱۸ مورد در لغمان، ۱۱ مورد در بغلان، ۷ مورد در لوگر، ۶ مورد در کنر،  ۲-۲ مورد در ولایت‌های بامیان و میدان‌وردک و یک مورد در ولایت دایکندی می شود.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت خاطرنشان کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا شامل سه تن در بغلان، ۲-۲  تن در هرات و کنر و یک تن در بلخ جان باخته که با ثبت آن شمار جان باختگان ویروس کرونا در کشور به ۲۵۷ تن رسیده و در عین زمان ۲۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان نیز یک هزار و ۳۲۸ تن افزیاش یافته است.

نیاز جدی به منابع انسانی

مجروج در ادامه سخنان اش گفت قرار است ۲۷ هزار بستر در شفاخانه‌های کابل و ولایات ایجاد شود و ایجاد این بسترها به پرسونل صحی نیاز دارد.

او تاکید کرد که وزارت صحت به‌صورت جدی به منابع انسانی نیاز دارد و  به تازگی ۴۰۰ بست صحی را به اعلان سپرده و به‌زودی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ بست دیگر را نیز به اعلان می‌سپارد.

مجروح از متخصیین، داکتران معالج، نرس‌ها، قابله‌ها و کارمندان خدماتی خواست که برای احراز این بست‌ها به وزارت صحت عامه مراجعه کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان