جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۷ ترفند مرگ آور که زنان برای زیبایی استفاده می کردند

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

 حتما شنیده‌اید که می‌گویند زیبایی دردسر دارد! اما به نظر می‌رسد که خانم‌های چند دهه قبل بیشتر از امروزی‌ها دردسرهای زیبا شدن را تجربه می‌کردند. این نوشتار را بخوانید تا باور کنید!

۱.  دندان‌هایی سفیدتر با رادیوم

حتی محصولات سفیدکننده امروزی هم می‌توانند دندان‌‌ها را به شدت حساس کنند. حال تصور کنید که در دهه ۱۹۲۰، زنانی که در کارخانه‌های ساعت‌سازی کار می‌کردند، به رادیوم دسترسی داشتند و از آن برای درخشان شدن ناخن‌ها، صورت و دندان استفاده می‌کردند! متاسفانه کارفرماها به آنها گفته بودند که رادیوم بدون ضرر است و تازه سال ۱۹۳۸ بود که واقعیت معلوم شد.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت، ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۲. ترفند مرگ آور، آرسنیک برای حذف موهای اضافی

تقریبا قرن شانزدهم بود که زنان نگران موهای اضافی‌شان شدند. و از چه راه‌حلی برای حذف این مشکل استفاده کردند؟ آرسنیک! ترکیبی از این سم خطرناک را روی ناحیه مورد نظر مالش می‌دادند تا موی آن از بین برود. حتی یک رسپی وجود داشته با این دستورالعمل که «وقتی پوست‌تان داغ شد، سریع آن ناحیه را با آب گرم بشویید که گوشت‌تان بلند نشود!» خدای من!!

۳. حذف جای زخم با اره چرخی

اوایل دهه ۱۹۰۰ بود که یک متخصص پوست آلمانی شیوه‌ای برای حذف جای زخم اختراع کرد: استفاده از اره چرخی! این پزشک بعد از سخت کردن پوست با استفاده از مواد شیمیایی، با اره چرخی پوست اضافی را می‌تراشید! این کار شاید اسکار را رفع می‌کرد اما با درد زیاد و عفونت و گاهی اسکار جدید همراه بود!

۴. کرم نواری به عنوان قرص لاغری

اوایل دهه ۱۹۰۰، روش جدیدی با شعار«بدون رژیم و ورزش لاغری شوید» باب شد. این روش در واقع استفاده از کرم نواری بهداشتی و بسته‌بندی شده بود. زنان هم به امید اینکه چند کیلو از وزن‌شان را از دست بدهند، بدون شکایت آن را مصرف می‌کردند!

مطلب مرتبط: لاغری در خواب؛ ۷ راهکار که شب ها وزن کم کنید

۵. رژ لب مرگ‌آور در مصر باستان

مصریان باستان لب‌های‌شان با فرمولی که حاوی برم بود قرمز می‌کردند. استفاده طولانی مدت از این ماده شیمیایی می‌تواند منجر به عوارض زیادی از جمله ضعف، نارسایی کلیه، آسیب مغزی و در موارد شدید حتی کما شود. واقعا که زیبایی دردسر دارد!

۶. ترفند مرگ آور، سم برای رفع جوش و آکنه

در قرن نوزدهم، یکی از درمان‌های رایج جوش و آکنه استفاده از ترکیبی حاوی ناکس ومیکا بود. این ماده حاوی استریکنین است، ماده‌ای سمی که هرگز نباید خورده شود!

مطلب مرتبط: درمان طبیعی جوش صورت

۷. صاف کردن موها با اتو

در دهه ۶۰ و ۷۰، موهای صاف بسیار باب شده بودند. و در شرایطی که دستگاه صاف‌کننده مو اصلا وجود نداشت، زنان برای اینکه مطابق با مد باشند، از اتوی مو برای صاف کردن موهای‌شان استفاده می‌کردند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان