۸۶۶ مورد؛ ثبت بلندترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان در یک روز

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وزارت صحت امروز شنبه (۱۰جوزا) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۶ مورد تازه ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت ثبت شده که بیشترین رقم ثبت شده در ۲۴ ساعت از شیوع ویروس کرونا تا اکنون است.

وزارت صحت افزوده که موارد تازه، شامل ۴۱۱ مورد در کابل و ۱۷۷ مورد در هرات، ۳۹ مورد در بلخ، ۳۵ مورد در ننگرهار، ۲۹ مورد در تخار، ۲۸ مورد در پکتیا، ۲۷ مورد در پروان، و ۲۶ مورد در ولایت بادغیس است.

بر اساس اعلان این وزارت در ولایت های لوگر و بغلان هر یک ۱۹ مورد، ۱۶ مورد در قندز، ۱۵ مورد در کاپیسا، ۱۰ مورد در غزنی، ۶ مورد در پنجشیر، ۴ مورد در بدخشان، سه مورد در میدان‌وردک و دو مورد در فاریاب نیز شامل مواردی است که در ۲۴ گذشته تثبیت شده است.

این وزارت خاطرنشان کرده که همچنان در ۲۴ ساعت گذشته ۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته که شمار مجموعی جان باختگان به ۲۴۹ نفر رسیده و در عین زمان ۴۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که و شمار بهبود یافته‌گان به یک هزار و ۳۰۳ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد تازه شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده که بیش‌ترین آن در کابل و هرات ثبت شده است.

مردم کرونا را جدی نگرفته اند

علب رغم تلاش ها و هشدار های وزارت صحت عامه دیده می شود همزمان با افزایش ویروس کرونا گشت و گذار در شهر های بزرگ کشور نیز افزایش یافته و شهروندان کابل، ننگرهار و بلخ بر اساس گزارش ها امروز نسبت به روز های گذشته بیشتر در شهرها دیده می شود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *