ویروس کرونا در فاریاب؛ نقیب‌الله فایق والی این ولایت فاریاب به این ویروس مبتلا شده است

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

پس از افزایش شیوع ویروس کرونا در فاریاب مقام های محلی این ولایت تایید کرده اند که نقیب الله فایق والی فاریاب به ویروس کرونا مبتلا شده است.

جاوید بیدار، سخن‌گوی والی فاریاب امروز شنبه (۱۰جوزا) گفته است که نتیجه معایناتی که سه روز پیش از آقای فایق گرفته شده بود، مثبت تشخیص شده است.

بیدار افزوده وضعیت صحی آقای فایق هم‌اکنون خوب است، و او خود را در خانه‌‌اش در شهر میمنه، مرکز فاریاب قرنطین کرده است.

ویروس کرونا در فاریاب

از سوی هم دفتر والی فاریاب روز گذشته با نشر خبرنامه ای گفته است که در این روزها واقعات فوتی کرونا در شهر و ولسوالی های این ولایت افزایش یافته و تنها در یک هفته گذشته ۶ تن در اثر ابتلا به ویروس کرونا در روستا «قطور» این ولایت جان باخته و صدها تن دیگر نیز در این روستا مصاب به این ویروس شده اند.

والی فاریاب یکجا با رییس صحت عامه وداکتران به قریه قطور رفته ضمن تسلیت وهمدردی به خانواده شهدای کرونا از مردم خواست تا توصیه داکتران را جدی بگیرند.

در این خبرنامه آمده است آقای فایق روز گذشته در این روستا رفته است و از احالی منطقه خواسته که در مراسم جنازه مریضان کرونا اشتراک نکنند، برای شان مراسم فاتحه خوانی نگیرند.

تعویق ایجاد لابراتوار تشخیض کرونا از سوی ترکمنستان

در همین حال قرار بود لابراتوار تشخیص ویروس کرونا از سوی وترکمنستان در بندر آقینه فعال شود، اما دفتر والی فاریاب تاکید کرده که از ایجاد این لابراتوار به نسبت نبود تعمیر مناسب در بندر آقینه صرف نظر شده و قرار است به بزودی در شهر میمنه و در شفاخانه قبلی این ولایت فعال شود.

این در حالی است که بر اساس آمار وزارت صحت تاکنون در ولایت فاریاب ۱۱۲ تن به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان ۸ تن آنان جان باخته و پنج تن دیگر آنان بهبود یافته اند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *