جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ویروس کرونا؛ از تغییر ساعات کاری ادارات دولتی و قرنطین بلخ تا آغاز فعالیت ناوگان هواپیمایی افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش روز افزون ویروس کرونا در یک جلسه اختصاصی به ریاست سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، رژیم کار در ادارات دولتی و سازمان های غیردولتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس از هفت صبح تا یک بعد از ظهر در دوشیفت روزهای طاق و جفت تعیین شده است.

دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری امروز شنبه (۱۰جوزا) گفته است که براساس فیصله این جلسه اختصاصی کارمندان ردیف «الف و ب» به خاطر ماهیت کاری و صلاحیت های اجرائی شان همه روزه در وظایف شان حاظر می شوند.

دفتر دانش افزوده در این جلسه ادارات مالی و بانکی و صرافی ها از این رژیم کاری مسثنی قرار گرفته و هدایت داده شده این ادارات مطابق ضرورت و ماهیت کاری شان، فعالیت های خود را طوری تنظیم کنندکه علاوه بر ارائه خدمات، باید توصیه های وزارت صحت عامه نیز جدا رعایت شوند.

بر اساس فیصله این جلسه به دلیل شرایط و نیازهای متفاوت بخش خصوصی نمایندگان با صلاحیت وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت صحت عامه، والی کابل، نمایندگان سکتور خصوصی و دفتر نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، در یک جلسه مشترک، رژیم کاری سکتور خصوصی را تنظیم و برای تأیید نهایی ارائه کنند.

آغاز پرواز های هوایی خارجی

در همین حال دفتر دانش افزوده که در این جلسه همچنان رییس اداره هوانوردی ملکی، دستورالعمل از سرگیری پرواز های داخلی و خارجی را در جریان و بعد از ویروس کرونا ارائه کرده و این دستورالعمل پس از بررسی های لازم تایید شده است.

بر اساس فیصله این جلسه اختصاصی، پرواز های هوایی خارجی با رعایت معیارهای بین المللی در خصوص دستورالعمل های صحی صورت گیرد و دولت افغانستان نیز با از سرگیری پروازهای بین المللی میان کشور ها، پرواز های خارجی خود را آغاز کند.

در خصوص آغاز پروازهای داخلی در این جلسه فیصله شده که اداره هوانوردی ملکی و وزارت صحت عامه، پس از بررسی شرایط موجود، یک طرح مشخص را برای اتخاذ تصمیم نهایی ارایه کند.

قرنطین کامل شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ

همزمان با این تدابیر در سطح ملی اما منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ امروز شنبه گفته است که در نشست کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا فیصله شده است تا شهر مزارشریف برای ۱۰ روز به صورت کامل قرنطین شود.

فرهاد افزوده که شهر مزارشریف سر از فردا الی تاریخ ۲۲ ماه جاری در قرنطین خواهد بود.

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در افغانستان افزایش یافته و تا کنون شمار مبتلایان به این ویروس به ۱۴ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده که از این میان ۲۴۹ تن جانباخته و یک هزار و ۳۰۳ تن نیز بهبود یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان