ابزار جدید گوگل به شما کمک می کند که فاصله اجتماعی را رعایت کنید

توسط

خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

تردیدی نیست که کووید-۱۹ زندگی روزمره ما را به طور اساسی تغییر داده‌است. متخصصان بهداشت و سلامت همواره به رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرده‌اند، چیزی که باید به طور عمقی و دست کم تا آینده نزدیک در زندگی ما جای بگیرد. اما این تغییر ناگهانی بوده‌است و مردم باید به مرور عادات قدیمی را از بین ببرند و به شیوه جدید زندگی اجتماعی خو کنند.

مطلب مرتبط: نگاهی به پاندمی ۱۹۱۸؛ پیامدهای خاتمه تعطیلی و فاصله ‌گیری اجتماعی چیست؟

با این حال گوگل اخیرا یک ابزار واقعیت افزوده ارائه داده‌است که همه چی را کمی تسهیل می‌کند. برای استفاده از این ابزار جدید، در صورتی که یک گوشی اندروید دارید، خیلی ساده باید مرورگر کروم را باز کنید و به آدرس goo.gle/sodar بروید تا این ابزار را که SODAR نام دارد راه‌اندازی کنید. هیچ اپلیکیشنی مورد نیاز نیست، با این حال SODAR  در iOS و اندرویدهای قدیمی کار نمی‌کند. تلفن شما از واقعیت افزوده برای ترسیم فضای پیرامون‌تان استفاده کرده و یک دایره به شعاع دو متر از نمای دوربین‌تان ایجاد می‌کند.

ابزار جدید گوگل
ابزار جدید گوگل به شما کمک می کند که فاصله اجتماعی را رعایت کنید

در آزمایشی که با گوشی سامسونگ اس۲۰ روی SODAR انجام شده‌است، می‌توان گفت که دقت و درستی آن کافی است. شاید همیشه دو متر را مشخص نکند اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم می‌توانند با استفاده از آن فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

مطلب مرتبط: آیا گرمای تابستان از قدرت این ویروس می‌کاهد؟

حال سوال اینجاست که آیا چنین ابزارهایی در کاهش روند شیوع کووید-۱۹ تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد گذاشت؟ احتمالا نه! بیایید صادق باشیم. کسی که موضوع فاصله گیری اجتماعی را جدی بگیرد و سراغ SODAR برود، احتمالا از قبل متوجه فاصله خود و دیگران بوده‌است و فاصله اجتماعی را همواره رعایت کرده‌است. از سویی، کسی که اهمیتی به فاصله‌گیری اجتماعی نمی‌دهد، با این ابزار هم نظرش را تغییر نخواهد داد!

با این حال استفاده از این ابزار ساده و راحت است و قطعا برای برخی از آدم‌ها مفید واقع خواهد شد. به علاوه، SODAR دست کم بیشتر از توصیه‌هایی که دولت‌ها برای مردم دارند، تاثیر خواهد گذاشت.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *