جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

آغاز به کار شورای عالی مصالحه ملی؛ عبدالله: تیم مذاکره کننده هر لحظه آماده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه در نخسین نشست خبری اش پس از امضای توافق نامه سیاسی می گوید که هیئت مذاکره کننده حکومت هر زمان برای مذاکره آماده است.

آقای عبدالله امروز شنبه (۱۰ جوزا) در نشست خبری گفت آتش بس سه روزه فرصت خوبی را برای روند صلح فراهم کرده و شورای مصالحه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مصمم است و هیأت مذاکره‌کننده نیز هر لحظه آماده است.

‏او افزود که لیست اعضای کمیتۀ رهبری و مجمع عمومی شورای عالی مصالحۀ ملی از قبل وجود دارد و تنها یک مشوره مجدد ایجاب می کند و به زودی آن نیز رفع می شود.

رییس شورای عالی مصالحه خاطرنشان کرد که شروع مذاکرات بین‌الافغانی به اقدام دو طرف وابسته است، اما در این اواخر «علایم» خوبی برای شروع مذاکرات ظاهر شده و نیز کارها و پیش‌رفت‌های خوبی برای شروع مذاکرات صورت گرفته است.

عبدالله با بیان اینکه  برای شروع و پیش‌برد مذاکرات با گروه طالبان آتش‌بس و کاهش خشونت ضروری است تاکید کرد برقراری آتش‌بس برای آغاز مذاکرات و ادامه‌ی آن در جریان مذاکرات از خواست مردم افغانستان است.

او تاکید کرد که در ترکیب هیأت مذاکره‌کننده تغیر نمی آید و حکومت از هر امکان برای برقراری صلح در کشور استفاده می‌کند تا صلح پایدار در افغانستان تأمین شود.

عبدالله ضمن قدردانی از حمایت و همکاری کشورهای جهان و منطقه گفت که ثبات در افغانستان، سبب بهبود زندگی در منطقه می‌شود و خواهان ادامه همکاری و حمایت همه کشورهای جهان است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی اضافه کرد: «در مورد ساختار تشکیلاتی شورا نیاز به وقت بیشتر نداریم. فهرستی از قبل آماده بوده تمرکز ما بیشتر بر محتوای کار جهت برقراری صلح و آرامش در کشور است.»

مرحله تازه گفتگوهای صلح

این اظهارات عبدالله عبدالله در حالی مطرح می شود که روند صلح افغانستان پس از عید فطر و اعلان آتش بس سه روزه از سوی طالبان وارد مرحله ای تازه خود شده و حکومت افغانستان پس از عید فرمان رهایی دو هزار زندانی طالب را صادر کرد.

هرچند زمان تعیین شده آتش پایان یافته است اما شورای امنیت ملی می گوید با وجود حملات اندک طالبان آتش بس همچنان ادامه دارد.

روند رهایی زندانیان 

حکومت افغانستان پس از اعلان آتش بس فرمان رهایی دو هزار زندانی طالب را صادر کرد که از این میان تاکنون دو دور زندانیان طالبان شامل یک گروه صد نفری و ۹۰۰ نفری از زندان رها کرده است و نیز یک تیم فنی ۵ نفری طالبان برای نظارت از رهایی زندانیان در کابل حضور دارد.

گروه طالبان نیز ۸۰ زندانی حکومت را آزاد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان