جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سرنوشت آتش بس؛ طالبان 7 سرباز ارتش محلی را در پروان کشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در بحبوحه ادامه آتش بس به صورت اعلان نشده مسوولان محلی پروان می‌گویند که در حمله طالبان بر یکی از پاسگاه‌های ارتش محلی در این ولایت، هفت سرباز کشته شده‌اند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان گفته است که گروه طالبان حوالی ساعت 2 بامداد امروز پنجشنبه (8جوزا)  بر یک پاسگاه نیروهای ارتش محلی در منطقۀ آنتن ولسوالی سیاه‌گرد این ولایت حمله کرده اند.

شهکار افزوده که در این حمله طالبان هفت نیروی ارتش محلی کشته شدند یک تن دیگر انان زخمی شدند.

به گفته او گروه طالبان دو نیروی محلی دیگر را با خود برده‌اند.

آتش بس اعلان نشده

با آنکه آتش بس اعلام شده سه روزه از سوی طالبان و حکومت افغانستان به مناسبت عید فطر پایان یافته است بی بی سی فارسی به نقل از منابعی در حکومت افغانستان و گروه طالبان گزارش داده است که قرار است آتش بس اعلام نشده به صورت غیر رسمی تا یک هفته دیگر در ادامه یابد.

این در حالی است که درجریان سه روز آتش بس هیچ حملاتی نه از سوی دولت و نه هم گروه طالبان صورت گرفته است اما روز گذشته حملات کوچکی از سوی طالبان صورت گرفته که پس از آتش بس حمله طالبان در پروان بزرگترین حمله این گروه است که در آن شماری زیادی از نیروهای دولتی کشته شده اند.

با این حال هیچ یک از طرف ها پایان رسمی آتش بس را اعلام نداشته اند. همزمان با این نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز به حالت دفاعی قرار دارند و دستور تهاجمی شدن آن ها تا کنون صادر نشده است. آتش بس سه روز عید و تداوم آن امیدهای زیادی را نسبت به موفقیت روند صلح ایجاد نموده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان