جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تدابیر تازه در بامیان؛ از قرنطین کامل ولسوالی سیغان تا پوشیدن اجباری ماسک در شهرها

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی بامیان برای مبارزه با ویروس کرونا تدابیر جدید شامل قرنطین کامل ولسوالی سیغان این ولایت و اجباری شدن پوشیدن ماسک در شهر ها از شوی شهروندان اتخاذ کرده است.

دفتر والی بامیان شام روز گذشته (7جوزا) گفته است که در جلسه اتخاذ تدابیر وقایوی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این ولایت فیصله شده که ریاست صحت عامه مبتلایان ویروس کرونا را از خانه های شان به شفاخانه کوید 19 انتقال دهند و پلان آگاهی دهی نیز  از طریق شورای نظارت طی مراحل شود.

دفتر والی بامیان افزوده که ولسوالی سیغان قرنطینه شود و هیچ کس به جز باشندگان آن ولسوالی حق رفت و آمد به ولسوالی سیغان را ندارد و نیز برای افراد مبتلا به ویروس کرونا در این بستر در نظر گرفته شود.

به گفته دفتر والی بامیان در این جلسه فیصله شده ریاست صحت عامه میزان نمونه گیری خود را هرچه عاجل بالا برده و ردیابی ها نیز جدی گرفته شود و فرماندهی پولیس این ولایت نیز از هر زمان دیگر قرنطینه شهر بامیان را جدی گرفته از گشت وگذار های بی مورد جلوگیری نمایند.

دفتر والی بامیان خاطر نشان کرده که استفاده از ماسک رای کسانی که وارد شهر و بازار می شود الزامی شده و ساحات توریستی و تفریحی بامیان نیز مسدود و هوتل ها و مراکز که به گردشگران عرضه خدمات دارند بسته شده است.

دفتر والی بامیان از سیاحان داخلی و خارجی خواسته است تا اطلاع بعدی از سفر سیاحتی، تفریحی و غیر ضروری به ولایت  بامیان خودداری کنند.

از بیش چهل هزار خانواده نیازمند کمک تا صدمه 255 میلیون افغانی به صنعت گردشگری

پس از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت گشت گذار و مسدود شدن ساحات توریستی بامیان مقام های محلی آن ولایت به تاریخ 18 ثور ماه گذشته اعلان کرده بود که تداوم وضعیت کرونایی بیش از 255 میلیون افغانی به صنعت گردشگری(توریزم) این ولایت خسارت وارد کرده و نیز بیش از 1.7 میلیارد افغانی چرخه اقتصادی بامیان به دلیل شیوع این ویروس متوقف شده است.

طاهر زهیر والی پشین بامیان که به تازگی کارش در این ولایت به پایان رسیده به تاریخ 14 ثور وضعیت فقر در ولایت بامیان را هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا نگران کننده خوانده و گفته بود که 45 هزار خانواده بی‌بضاعت و نادار در بامیان نیازمند دریافت کمک اند.

این درحالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بامیان به 60 تن رسیده که از این میان 15 تن بهبود یافته و یک تن نیز جانباخته است که براساس گفته های مسوولان صحی بامیان بیش‌ترین رقم مبتلایان در ولسوالی سیغان این ولایت ثبت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان