جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار تازه وزارت صحت؛ روز های سخت فرارسیده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه در هشدار تازه ناشی از ویروس کرونا می گوید لحظات سخت دامنگیر ما شده و ما شاهد ابتلا و مرگ عزیزان خود خواهیم بود.

وحید مجروح امروز سه شنبه (6جوزا)  در برگه فسبوکش نوشته است:  روز های سخت در کشور فرارسیده است، همان روز هایی که چند هفته یا ماه قبل در کشور های دیگر واقع شد و ما تماشا میکردیم و متاسفانه درس نگرفتیم. امروز همان لحظات سخت دامنگیر ما شده است و متاسفانه ما شاهد ابتلا و مرگ عزیزان خود خواهیم بود.”

مجروح از شهروندان خواسته است توصیه های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند.

معین وزارت صحت تاکید کرده: “سهل انگاری بس است به گراف ها نگاه کنید، وضعیت تحت کنترول بود  انتشار ویروس به تاخیر افتاده بود تا زمانیکه مردم به جاده ها ریختند به خرید عیدی پرداختند و قرنطین را شکستند و حالا به آمار ابتلا و مرگ و میر نگاه کنید و ببینید که چه سرنوشتی را دچار شدیم.”

وحیدمجروح هشدار داده: “بخاطر ما نه بخاطر خود به توصیه های صحی توجه کنید، در غیر این صورت جاده ها پر از جنازه خواهد شد.”

او از رسانه ها، کارشناسان و داکتران درخواست کمک کرده اضافه کرد، امروز روزی برای انتقاد نیست و اگر از ویروس کرونا جان سالم به در بردیم وقت کافی برای بحث های انتقادی وجود دارد.

او از مردم نیز خواسته بجای دشنام ها اندکی به توصیه های وزارت صحت توجه کنند و این وزارت را کمک کنند تا دامنۀ فاجعه کرونا را محدود کند.

مجروح با انتقاد از عدم توجه مردم خطاب به داکتران نگاشته است که تعهد همه پرسونل صحی این است که در شفاخانه جان دهند و عقب نیشینی نکنند و هیچ هموطن را در بستر مریضی تنها نگذارند.

افزایش ظرفیت تست ویروس کرونا

وحید مجروح تاکید کرده که ظرفیت تست را از 200 به دو هزار تست بلند برده شده اما تعداد سمپل‌هایی که به لابراتوار ها میرسد حدود 10 یا 20 هزار در روز است و به همین دلیل تعداد زیادی از نمونه ها معطل میماند.

او از شهروندان خواسته برای نتایج تست تماس نگیرید چون مسوولان در وزارت صحت 24 ساعت تلاش میکنند و تاخیر در اعلان نتایج دیگر غیرقابل اجتناب است.

مجروح با اشاره به افزایش نمونه مشکوک ویروس کرونا همچنان تاکید کرده: “در هیچ کشوری تمام ملت تست PCR نشده‌اند و پرسونل صحی ما برویت اعراض و علایم کلینیکی بعد از این تشخیص و مراقبت خواهند نمود. اولویت تست با پرسونل صحی میباشد.”

این در حالی است که بر اساس آمار جدید ارایه شده توسط وزارت صحت شمار مبتلایان در افغانستان به یازده هزار 831 تن رسیده که از این میان 220 تن جانباخته و یک هزار 128 تن نیز بهبود یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان