جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حکومت خواهان تمدید آتش بس از سوی طالبان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی می گوید طالبان باید آتش بس را تمدید کنند تا زمینه برای رهایی زندانیان فراهم شود.

فیصل امروز سه شنبه (6جوزا) در نشست خبری گفت طالبان تعهدات شان را عملی نکرده‌اند و رهایی زندانیان طالب از سوی حکومت تلاشی است برای آغاز مذاکرات بین الافغانی و برقراری آتش‌بس در کشور.

‏او تاکید کرد ک مذاکره، آتش‌بس و رهایی زندانیان با هم مرتبط هستند و همه باید همزمان به‌پیش برده شوند.

‏سخنگوی شورای امنیت با بیان اینکه تمدید آتش‌بس مهم است و حکومت افغانستان حاضر است این آتش‌بس را تمدید کند خاطرنشان کرد طالبان باید تعهدات شان را که در توافق‌نامه صلح با امریکا سپرده‌اند عملی و زندانیان حکومت را رها کنند.

فیصل خاطرنشان کرد که قربانی اصلی جنگ مردم هستند و دوام این آتش‌بس می‌تواند سبب تسریع روند رهایی زندانیان و آغاز گفت‌‌وگوهای بین‌الافغانی شود.

رهایی زندانیان طالب

جاوید فیصل با اشاره به رهایی 900 زندانی طالب امروز از زندان های حکومت تاکید کرد آینده این روند به گروه طالبان بسته‌گی دارد.

سخنگوی شورای امنیت اضافه کرد که طالبان هنوز از تقسیم اوقات رهایی زندانیان عقب‌اند و نیاز است تقسیم اوقات رهایی زندانیان نقض نشود چون تلاش‌های حکومت به تنهایی موثر نیست و طالبان نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.

همزمان با اعلان آتش بس سه روزه از سوی طالبان و فرمان رییس جمهور غنی بر آزادی دو هزار زندانی طالب روز گذشته 100 زندانی طالب از بند رها شده و از میان نزدیک به 900 زندانی که امروز از سو ی حکومت رها می شود تا کنون 3 تن در هرات و چند تن دیگر در فاریاب از بند رها شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان