جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خواست امریکا از حکومت و طالبان؛ پس از آتش ‎بس روزهای عید، سطح خشونت ها را افزایش ندهید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که آتش‌بس در روزهای عید که منجر به ایجاد فضای اعتماد شود، از حکومت افغانستان و طالبان خواسته است که پس از آتش‎بس روزهای عید، سطح خشونت را افزایش ندهند.

مایک پمپئو روز گذشته (4جوزا) از اعلان آتش بس از سوی طالبان و پذیریش آن از سوی حکومت افغانستان استقبال کرده گفته که برای رسیدن به این لحظه، کار زیادی صورت گرفته است.

وزیر خارجه امریکا همچنان از رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خواسته است تا موانع باقیمانده را که منجر به تاخیر مذاکرات بین‌الافغانی شده است، از میان بردارند.

پمپئو در این اعلامیه از طالبان نیز خواسته است به تعهدشان پایبند بمانند و از پیوستن زندانیان آزاد شده‌ی‌شان به میدان‌های جنگ جلوگیری کنند.

 پمپئو تاکید کرده: “ایالات متحده به تطبیق توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان و اعلامیۀ مشترک میان حکومت‌های ایالات متحده و افغانستان متعهد است”.

اعلان آتش بس از سوی طالبان

گروه طالبان شب یکشنبه (3جوزا) آتش‌بس سه روزه با حکومت را اعلام کرد که این اعلان طالبان با استقبال حکومت افغانستان روبه‌رو شد و رییس جمهور غنی پس از این اعلان طالبان هدایت داد تا نیروهای امنیتی حملات تعرضی شان متوقف و به حالت دفاعی برگردند.

آقای غنی علاوه بر اعلام تداوم این آتش‌بس از سوی نیروهای امنیتی روز گذشته نیز هدایت رهایی دو هزار زندانی گروه طالبان را صادر کرد که این اقدام او با استقبال شورشیان نیز همراه شده است.

هند در آرزوی تمدید اتش بس

روزنامه هندوستان تایمز نیز امروز دوشنبه گزارش داده است که هند همراه دیگر کشورها همچون ایالات متحده، المان و ایران از آتش بس سه روزه در افغانستان استقبال کرده و همچون دیگران آرزوی تمدید آتش بس را در جهت کاهش خشونت ها دارد.

این روزنامه به نقل از اعلامیه وزارت خارجه هند گفته است که هند در تلاش برای برقراری صلح، امنیت، حاکمیت و رفاه در کنار مردم افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان