جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

یک مطالعه تازه: کووید-۱۹ بر جفت جنین تاثیر می گذارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سی‌ان‌ان– یک مطالعه کوچک روی زن باردار مبتلا به کووید-۱۹، شواهدی از آسیب به جفت جنین پیدا کرد.

آزمایشات پاتولوژیک که به طور مستقیم پس از تولد تکمیل شدند، شواهدی از جریان خون ناکافی مادر به جنین و لخته شدن خون در جفت پیدا کردند. این اتفاق ممکن است در نقش جفت برای انتقال اکسیژن و مواد مغذی از جریان خون مادر به جنین در حال رشد و از بین بردن مواد زائد از خون کودک اختلال ایجاد کند.

داکتر امیلی میلر، متخصص زنان و زایمان و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: “قصد نداریم تصویری ترسناک ایجاد کنیم، اما این یافته‌ها مرا نگران می‌کنند.”

هرچند فقط 16 زن در این مطالعه تحت نظر بوده‌اند، اما نویسندگان آن گفتند که بزرگترین بررسی سلامت جفت در زنان مبتلا به کووید-۱۹ همین است.

میلر، می‌گوید: “من نمی‌خواهم از یک مطالعه کوچک نتیجه‌گیری کنم، اما این نگاه اولیه به تاثیر کووید-۱۹ بر جفت، پیامدهای بسیار مهمی برای سلامت بارداری دارد.”

با این حال داکتر جیمیسون رئیس بخش زنان و زایمان دانشکده طب آتلانتا افزود: “این مطالعه بیشتر سوال ارائه می‌دهد تا پاسخ!‌ بررسی جفت به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که در دوران بارداری چه می‌گذرد.”

هیچ آسیبی به نوزادان نمی‌رسد

جمیسون گفت، در حالی که تحقیقات در مورد نوزادانی که از مادران آلوده به کووید-۱۹ متولد شده‌اند، تازه شروع شده، اما تاکنون به نظر نمی‌رسد که “تاثیر وحشتناکی درمورد نتایج بارداری ایجاد کند.”

میلر گفت، این موضوع در این مطالعه جدید، که در آن نوزادان ” سالم ، و کاملاً عادی” بودند نیز صادق است، با وجود آنکه جریان خون مسدود شده بود و “بسیاری از جفت‌ها از حالت طبیعی کوچکتر بودند”.

میلر ادامه داد: “حتی با نیمی از جفت هم نوزادان غالبا به طور کامل خوب هستند. “

چهارده نوزاد زنده در این مطالعه در زمان درست و با وزن و نمره آپگار طبیعی متولد شدند. یک نوزاد هم نارس بود. یکی از زنان در سه ماهه دوم دچار سقط جنین شد، اما او “بدون علامت بود، بنابراین ما نمی‌دانیم آیا ویروس کرونا باعث سقط جنین شده‌است یا نه.”

مادر باید چه کنند؟

کارشناسان بر این باورند که زنان باردار در مورد هرگونه نگرانی با پزشک‌شان صحبت کنند. به علاوه، همان نکات احتیاطی لازم برای سایرین را رعایت کنند: دست‌ها‌یتان را بشویید، صورت‌تان را لمس نکنید، هنگام بیرون رفتن ماسک بزنید.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان