جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (45)؛ از 10 هزار مبتلا تا ساخت دستگاه ونتیلاتور توسط دختران رباتیک

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مسوولان در وزارت صحت ‌عامه می‌گویند در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۲ رویداد جدید ویروس کرونا ثبت شده‌است که بیشترین رقم از آغاز شیوع این ویروس تا کنون است.

وحید مجروح، معین وزارت صحت‌ عامه امروز شنبه (۳جوزا) در نشست خبری گفت که در ۲۴ ساعت گذشته۷۸۲ مورد جدید کرونا ثبت شده، ۱۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و ۴۴ تن نیز بهبود یافته‌اند.

10 هزار فرد مبتلا به کرونا

اکنون شمار جان باخته‌گان کرونا در افغانستان به ۲۱۶ تن و بهبود یافتگان به یک هزار و ۴۰ تن رسیده‌است.

در آمار جدید کابل با ۳۷۷ مورد جدید بیشترین رقم مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. در حال حاضر مجموع مبتلایان این ولایت به سه هزار و  ۴۶۰ تن رسیده و ولایت هرات با ثبت ۱۵۰ مورد پس از کابل در رده دوم قرار دارد.

معین وزارت صحت خاطر نشان کرد در ۲۴ ساعت گذشته در بلخ ۴۹ مورد، در غزنی ۴۷ مورد، در ننگرهار ۳۲ مورد، در پکتیا ۲۸ مورد، در سمنگان ۲۱ مورد، و همین‌طور ۱۲ مورد در ولایت‌های پکتیکا، بغلان و لوگر  ثبت شده‌است.

ولایت‌های کاپیسا، کنر و لغمان نیز به ترتیب ۱۱ مورد، ۱۰ مورد، ۶ مورد، ولایت‌های بادغیس، غور و فراه چهار، ۴ مورد ولایت تخار با داشتن سه مورد، ولایاتی هستند که در ۲۴ ساعت گذشته موارد تازه ویروس کرونا در آنها ثبت شده است.

افزایش روز افزون مبتلایان کرونا باعث نگرانی مسولان وزارت صحت عامه شده است. وحید مجروح در این نشست خبری گفت، فاجعه شیوع این ویروس در  کشور در حال گسترش است و در صورتی که مردم قرنطین را رعایت نکنند، دامنۀ این فاجعه گسترده‌تر خواهد شد.

تجهیزات طبی به ارتش

در همین حال دومین محموله کمکی تجهیزات طبی امارت متحده عربی روز جمعه (1 جوزا) وارد کشور شده است.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که این محموله شامل دستگاه‌های تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات طبی مبارزه با کرونا و درمان آن می‌شود.

وزارت امور خارجه همچنان از انتقال 150 تن شهروند افغان که در امارات متحده عربی گیر مانده بودند و توانایی خرید تکت و برگشت به کشور را نداشتند خبر داده است.

در این میان، گروه دختران ربات ساز کشور نیز در تلاشند تا با استفاده از طرحی از MIT، یک دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) را با قطعاتی از تویوتا کرولای قدیمی برای بیماران کووید-‍۱۹ بسازند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان