جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ترور با موترسایکل؛ بعد این مسوولین حوزه ها برکنار می شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ترور افراد ملکی و نظامی با استفاده از موترسایکل و فرارِ آسان عوامل آن، این روزها بیشتر شده‌است. این تعقیب و گریز واکنش سران نهاد امنیتی را برانگیخته است. طوری که مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله به تاز‌گی گفته است که بعد از این آمر هر حوزه‌ای که در آن افراد با استفاده از موترسایکل ترور شوند، برکنار می‌شود.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله نیز شب گذشته (جمعه،۲جوزا) این مطلب را به نقل از سرپرست این وزارت در برگه توییترش مطرح کرده است:” پس از این در هر حوزه‌ای که افراد با استفاده از موترسایکل مورد حمله مسلحانه قرار بگیرند، آمر حوزه مربوطه و مسوولین ساحوی برکنار می‌گردند.”

این هدایت پس از آن صادر گردید که شام روز گذشته دو سرباز پولیس از سوی موتورسایکل‌سواران در کابل ترور شدند.

گفتنی است که در پیوند به این حمله، مسوول کنترول منطقه‌ای حوزه ۱۲ و فرمانده تولی از وظایف شان برکنار شدند.

ترور با موترسایکل؛ نیروهای ارتش آماج ترورها

اخیرا، بیشتر نیروهای امنیتی آماج ترور با استفاده از موترسایکل قرار گرفته‌اند. در تاریخ ۲۸ ثور، در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در شهر کابل، یک تن از نیروهای ارتش کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. وزارت داخله‌ با تأیید این رویداد گفته بود که در تیراندازی افراد مسلح ناشناس موترسایکل سوار بر یک عراده موتر نوع “فورد” نیروهای ارتش در شهر ‎کابل، یک نیروی ارتش کشته و یک تن دیگر زخمی شده است. این رویداد در حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل رخ داده بود.

وزارت داخله در آن زمان گفته بود که تلاش‌ها برای دستگیری عاملان این تیراندازی جریان دارد و این موضوع تحت بررسی بخش‌های کشفی است؛ اما تا اکنون وزارت داخله از بازداشت عاملان رویداد خبر نداده‌است.

منع تردد موترسایکل‌ها

وزارت داخله در ماه حمل سال جاری اعلام کرده بود که بیشتر رویدادهای جنایی در شهر کابل با استفاده از موترسایکل صورت می‌‌گیرد و از تاریخ 27 حمل سال جاری، گشت و گذار موترسایکل در تمام این شهر ممنوع است.

از سویی طارق آرین سخنگوی، وزارت امورداخله به تاریخ ۲۸ثور، گفته بود “وزارت امور داخله قبلا اعلام نموده‌ بود که دشمن با استفاده از موترسایکل قصد ترورهای هدف‌مند دارد. بار دیگر به اطلاع‌ می‌رسانیم که از تردد موترسایکل‌ها در شهر و ولسوالی‌های کابل جلوگیری می‌‌شود.” او همچنان افزوده بود که روند جمع آوری موترسایکل‌ها نیز در شهر کابل ادامه دارد.

 اما در حال حاضر تردد موترسایکل‌ها ادامه دارد و ترور نیز صورت می‌گیرد.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان