از مجرمین جنایی تا افراد کلیدی؛ بازداشت ۴۵۱ تن در دو ماه گذشته در هرات

توسطالطاف حسین امیری

خرداد ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس ولایت هرات، امروز (شنبه،۳جوزا) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام داشته که طی ۲ ماه گذشته پولیس هرات ۴۵۱ تن را در پیوند با جرایم مختلف جنایی از قبیلِ سرقت مسلحانه، عضویت در گروه‌های مخالف مسلح، قتل، اختطاف، قاچاق و فروش مواد مخدر، فریبکاری، جعل و تذویر اسناد و رشوت بازداشت کرده است. به گفته پولیس هرات طی بازداشت این افراد، ۱۰۵ میل سلاح مختلف‌النوع نیز بدست پولیس افتاده است.

فرمانده پولیس هرات می‌گوید که در مدت ۲ ماه گذشته، پولیس هرات ۲۳ عملیات مستقل و مشترک را در ولسوالی‌های “گذره، شیندند، زاول، اوبه، پشتون زرغون، گلران، کرخ، غوریان، زنده جان، کشک کهنه و کهسان”  ولایت هرات آغاز کرده و با تلفات مخالفین دولت به پایان رسانده است.

بازداشت افراد کلیدی طالبان

در تازه ترین مورد، ریاست امنیت ملی هرات نیز روز گذشته اعلام کرده که یک فرمانده کلیدی گروه طالبان را در حالی بازداشت کرده‌اند که از موتر متعلق به سپاه پاسداران ایران پایین شده‌است. امنیت ملی هرات گفته است که این فرد قاری شفیع مشهور به حافظ عمری، از فرماندهان و طراح حملات طالبان است که در ولسوالی شیندند بازداشت شده است.

ازسویی، فرمانده پولیس هرات در نشست خبری امروز گفته‌است که در نتیجه عملیات‌های ۲ماه گذشته پولیس هرات، ۸۲ تن از  افراد گروه طالبان را به شمول فرماندهان سرشناس و افراد کلیدی آن گروه کشته، ۷۵ تن دیگرشان را زخمی و ۳۰ تن را نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنان بیش از ۲۵ حلقه ماین نیز کشف، خنثی و منفجر شده است.

مواد مخدر

پولیس مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس ولایت هرات نیز اعلام داشته که در ۲ ماه گذشته ۲۴ عملیات مختلف را در داخل شهر و ولسوالی‌های هرات انجام داده که در نتیجه آن ۲۴۶ کیلوگرام مواد مخدر مختلف النوع، مقدار ۳۲۸ لیتر مشروبات الکلی و کشمش تخمیرشده، ۷ میل سلاح مختلف‌النوع، ۷ عراده وسایط نقلیه را کشف و ضبط نموده‌اند.

به گفته فرماندهی پولیس هرات پرسونل این مدیریت، از آغاز سال روان تاکنون موازی ۱۴ جریب زمین کشت مواد مخدر را تخریب و به تعداد ۱۰۰ تن  از معتادین را نیز از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تسلیم نموده‌اند.

در همین حال بر اساس گزارش های پولیس هرات در پیوند با این قضایا ۴۳ مظنون که از این میان ۱۵ تن شان قاچاقبران عمده مواد مخدر هستند، بازداشت و به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی گردیده‌اند.

از سویی مدیریت مبارزه با تروریزم این فرماندهی نیز در جریان سال روان ۲۳ تن مظنون جرایم مختلف را همراه با ۱۱ میل سلاح مختلف‌النوع، ۲ قبضه خفه‌کن  و ۵ عراده وسایط نقلیه، بازداشت نموده است.

سفر اسدالله خالد و جنرال میلر به هرات

در عین حال، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی و جنرال میلر فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، به هدف بررسی وضعیت امنیتی ولایات غربی کشور، امروز به ولایت هرات سفر کرده اند. براساس اعلامیه وزارت دفاع کشور در این سفر، سرپرست‌ وزارت دفاع ملی با والی هرات و مقامات ارشد امنیتی این ولایت دیدار نموده است.

او در یک نشت خبری مشترک با والی هرات گفته است که اگر دشمن دست از جهالت و لجاجت بردارد، صدای دولت افغانستان صلح خواهد بود. خالد همچنان گفته‌است که ما از وجب وجب خاک خود دفاع می‌کنیم و نیروهای امنیتی افغان در راستای سرکوب گروه طالبان اقدامات جدی را در دست گرفته‌اند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *