جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کرونا ویروس با لمس سطوح به آسانی منتقل نمی شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اعلام کرد که لمس سطوح یا اشیاء به آسانی سبب انتقال ویروس کرونا نمی‌شود. قبلاً از ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح اطلاع داشتیم، اما این اصلی‌ترین راه انتقال آن نیست. حالا بخش کووید-۱۹ در CDC بند جدیدی به موضوع اضافه کرده‌است.

سایت CDC می‌گوید: “ممکن است فرد با لمس کردن یک سطح یا شیء که دارای ویروس است و سپس لمس دهان، بینی یا احتمالاً چشم‌ها، کووید-۱۹ را دریافت کند. اما حالا تصور بر این است که این اصلی‌ترین شیوه انتشار ویروس کرونا نیست، و همچنان انتقال فرد به فرد محتمل‌تر است؛ هرچند هنوز هم در حال یادگیری و مطالعه‌ بیشتر در مورد این ویروس هستیم.”

CDC افزود، این ویروس همچنین به راحتی از انسان به حیوان و حیوان به انسان دیگر سرایت نمی‌کند. “

ماریا جوتانی پزشک بیماری‌های عفونی و استادیار طب در دانشگاه ییل به وبسایت USA TODAY گفته‌است، “به عقیده من دستورالعمل جدید CDC به دلیل کاهش ترسی است که میان مردم شایع‌ شده‌است. “

او ادامه می‌دهد، “آنچه اهمیت دارد این است که مردم همچنان به حفظ فاصله فیزیکی، شستن دست‌ها و تلاش برای عدم لمس صورت ادامه بدهند. “

این به روزرسانی ممکن است نگرانی‌ها را مورد نحوه انتقال کووید-۱۹ کاهش دهد، اما هنوز سوالات زیادی باقی مانده است.

تا به حال در مورد ماندگاری کرونا روی سطوح چه می‌دانستیم؟

به گفته داکتر جوتانی، بیشتر بیماری‌های تنفسی، از جمله کووید-۱۹، روی سطوح ماندگاری دارند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیو انگلند نشان داد كه کرونا ویروس در بعضی از سطوح مانند پلاستیک و فولاد به مدت سه روز و روی مقوا تا 24 ساعت زنده می‌ماند.

دو هفته پس از این یافته، یک گزارش CDC اعلام داشت که مواد ژنتیکی کرونا ویروس 17 روز پس از ترک کابین‌ها توسط مسافرین، روی کشتی تفریحی دایموند پرینسس یافت شد.

اما هیچ یک از این مطالعات تأیید نکردند که آیا کرونا ویروس به راحتی از روی سطوح منتقل می‌شود یا نه. در حقیقت، جوزف وینتز، استاد طب در دانشگاه ییل و محقق بیماری‌های عفونی، در ماه مارچ گفت که گزارش CDC ” با همه‌گیری فعلی ارتباطی ندارد”.

با این وجود، به دلیل رعایت احتیاط، تمیز کردن سطوح و شستن دست‌ها به هنجار تبدیل شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان