جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (43)؛ از 492 مبتلای جدید تا تاکید وزیر صحت بر پرهیز از دید و بازدید عید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 فیروزالدین فیروز وزیر صحت از مردم خواسته که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در روزهای عید، از دید و بازید با اقارب‌شان خودداری کنند.

 آقای فیروز که خود به تازگی از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است امروز چهارشنبه (۳۱ثور) حین دیدار از شفاخانه افغان-جاپان، با ابراز نگرانی از بی اعتنایی مردم در برابر ویروس کرونا هشدار داد: “اگر مردم اصول قرنطین را رعایت نکنند در هفته‌های آینده در کشور یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.”

پرهیز از دید و بازدید عید

او با اشاره به نزدیکی روزهای عید از مردم خواست برای جلوگیری از ویروس کرونا از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند و فاصله گیری اجتماعی، حفظ الصلحه و استفاده از ماسک را جدا رعات نمایند.

او در حالی از این موضوع یاد می‌کند که وزارت صحت از 492 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر می‌دهد.

اکنون شمار مبتلایان به این ویروس به ۸ هزار و ۱۴۵ تن رسیده است.

این وزارت افزوده که موارد جدید شامل ۲۶۲ مورد در کابل، ۵۹ مورد در هرات، ۳۳ مورد در بلخ، ۳۰ مورد در بغلان، ۲۸ مورد در تخار، ۱۴ مورد در جوزجان، ده ده مورد در پکتیا و ننگرهار نه، نه مورد در پروان و پنجشیر ۷ مورد در کنر، شش مورد در لوگر و ۵ مورد در کاپیسا می‌شود.

براساس معلومات وزارت صحت همچنان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ تن شامل ۲۵ تن در بغلان، ۱۷ تن در کاپیسا، ۱۱ تن در پنجشیر، ۱۰ تن در تخار هشت تن در هرات، هفت در پکتیا و نیز یک تن در بلخ بهبود یافته اند.

۳۰۰ هزار تن اموال تجارتی از طریق خط آهن

با این حال اداره خط آهن اعلان کرده‌است که در یک ماه اخیر بیش از ۳۰۰ هزار تن اموال تجارتی و غذایی از طریق خط آهن به کشور وارد شده است.

اداره خط آهن تاکید کرده که هرچند بحران ناشی از ویروس کرونا، بخش‌هایی از فعالیت ترانسپورت زمینی و هوایی را متاثر کرده، اما انتقالات از طریق خطوط آهن تاکنون به‌گونه عادی به شمول روزهای تعطیل، ادامه داشته است.

وزارت خارجه نیز گفته است، دومین محموله از ۷۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند که ۱۰ هزار تن می‌شود در قالب ۴۳۵ کانتینر امروز  چهارشنبه (۳۱ثور) از بندر چابهار ایران بارگیری و به سوی افغانستان حرکت کرده‌است.

این در حالی است که اولین محموله گندم کمک های هند که ۵ هزارمتریک تن گندم است به تاریخ ۱ ثور وارد افغانستان شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان