جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

واکسن کرونای مدرنا سبب توسعه آنتی بادی در داوطلبان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سی‌ان‌ان– مطابق با نتایج شرکت زیست‌فناوری مدرنا داوطلبانی که واکسین کرونای این شرکت را که با موسسه ملی سلامت برای تولید واکسین همکاری داشته، دریافت کرده‌اند، نتایج مثبتی نشان داده‌اند.

داکتر تال زاکس، رئیس ارشد پزشکی مدرنا به سی‌ان‌ان گفته‌است، اگر مطالعات آینده به خوبی پیش برود، واکسین این شرکت می‌تواند اوایل جنووری در دسترس عموم قرار گیرد.

زاکس گفت: “این خبری خوبی است و فکر می‌کنیم خیلی‌ها منتظر آن بوده‌اند.”

این داده‌های اولیه، از آزمایش بالینی فاز 1 هستند، که به طور معمول تعداد معدودی از افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهد و روی این موضوع تمرکز دارد که آیا واکسین ایمن است و واکنش ایمنی ایجاد می‌کند یا نه.

نتایج این تحقیق، که توسط مؤسسات ملی سلامت انجام شده‌است، مورد داوری همتا قرار نگرفته و در هیچ ژورنال پزشکی چاپ نشده‌است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، مدرنا که در کمبریج، ماساچوست مستقر است، یکی از هشت شرکت در سراسر جهان است که آزمایش بالینی انسانی را برای توسعه واکسن علیه کروناویروس جدید انجام می‌دهد.

مدرنا به ده‌ها داوطلب واکسین را تزریق کرده و در هشت مورد از آنها آنتی‌بادی را اندازه‌گیری کرده‌است. طبق گفته این شركت، هر هشت تن آنتی‌بادی خنثی‌كننده نسبت به این ویروس ایجاد کرده‌اند. سطح آنتی‌بادی‌ها نیز برابر یا بیش از میزان مشاهده‌شده در افرادی كه به طور طبیعی از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند، بوده‌است.

زاکس گفت: “ما نشان داده‌ایم که این آنتی‌بادی‌ها، در واقع می‌توانند ویروس را مهار کنند. من فکر می‌کنم این اولین گام مهم در مسیر ما به سمت واکسین است.”

هرچند واکسین نتایج امیدوارکننده‌ای در آزمایشگاه داشته‌است، اما هنوز مشخص نیست که آیا روی افراد در دنیای واقعی هم موثر است یا خیر. فاز ۲ آزمایشات این شرکت به زودی آغاز می‌شود و مدرنا قصد دارد آزمایش‌های بالینی در مقیاس بزرگ، معروف به آزمایش‌های فاز 3 را از ماه جولای آغاز كند. این مرحله معمولاً ده‌ها هزار نفر را شامل می‌شود.

وی گفت با توجه به اینکه کووید-۱۹ هر روز هزاران نفر را می‌کشد، برای مدرنا منطقی است که بدون واکسن زدن افراد زیادی، وارد فاز 3 شود.

اما هنوز مشخص نیست که آیا عفونت طبیعی مصونیت از عفونت مجدد را به همراه دارد یا نه، و به همین ترتیب مشخص نیست که آیا واکسیناسیون باعث مصونیت می‌شود یا خیر.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان