نیکوکاری در زمانه کرونایی (17)؛ شرکت مخابراتی روشن دوست روزهای خوب و بد شهروندان افغان

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ , ,

 در ادامه گزارش‌های نیکوکاری در زمانه کرونایی این بار شرکت مخابراتی روشن به 700 خانواده نیازمند در سراسر کشور کمک رسانی کرده است.

شرکت مخابراتی روشن در کنار فراهم آوری خدمات مخابراتی در کشور، در جریان قرنطین و ماه رمضان تصمیم گرفته است تا در این شرایط بحرانی به خانواده‌های نیازمند کمک و باری از مشکلات اقتصادی آنان کم کند.

700 بسته‌غذایی به نیازمندان

این شرکت مخابراتی 700 بسته غذایی را در ولایات مختلف در سراسر کشور توزیع کرده و می‌کند که هر بسته شامل تمام مواد غذایی مورد نیاز یک خانواده برای یک ماه را شامل می‌شود.

این 700 بسته غذایی به ولایات کابل، هرات، مزارشریف، غزنی، کندر، جلال آباد و قندهار اختصاص داده شده است. بسته‌های غذایی برای نیازمندان غزنی، کابل و مزارشریف هفته گذشته توزیع شده و برای ساکنین ولایت هرات، جلال آباد و قندهار در روزهای آینده توزیع می‌شود.

شفیع شریفی، معاون عملیاتی شرکت مخابراتی روشن به خبرنامه گفت: “توزیع این بسته‌های غذایی به نیازمندان بسیار شفاف صورت گرفته است. ما به هموطنان‌مان بیوه و کسانی که پیش نانوایی‌ها نشسته یا برای گرفتن پول در ایستگاه‌های موتر می‌ایستند، کارگران ایستاده بر چهارراهی‌های شهر و تعدادی از کارمندان شهرداری و بعضی کودکان یتیم کارت‌هایی توزیع کردیم که روی آن مهر کمپنی روشن زده شده بود و پس از گرفتن نام و جزئیات آنان، مکان توزیع بسته موادغذایی را به آنان داده، زمان آن را مشخص کردیم تا آمده و موادغذایی را ببرند.”

او افزود که این کمک‌ها در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برای فامیل‌ها توزیع شده است.

نیکوکاری در زمانه کرونایی؛ کمک به بیش از 4 هزار کارمند صحی

این شرکت مخابراتی همچنین در کنار کمک به خانواده‌های نیازمند، در بخش صحی نیز برای بیش از 4 هزار کارمند که اکنون مشغول کار در شفاخانه هستند، زمینه استفاده 600 دقیقه تماس رایگان به شبکه‌های دیگر را فراهم کرده تا این کارکنان بتوانند با اعضای خانواده‌شان صحبت کنند.

توزیع 50 کارتن دستکش، حدود هزار ماسک و 20 کارتن مایع ضدعفونی نیز بخش دیگری از کمک‌های شرکت مخابراتی روشن است که در اختیار وزارت مخابرات کشور قرار گرفته است.

آقای شریفی در ادامه گفت: “ما سعی کردیم در این دوران بحرانی به بخش‌های مختلف کمکی کرده‌ باشیم، اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی کشور وزارت مخابرات، تیم صحی و نیازمندان بیشتر نیاز به همکاری و کمک دارند که ما نیز سعی می‌کنیم با آنان همکار باشیم و در امر مبارزه با ویروس کرونا نقش خود را ایفا نماییم.”

شیرین رحمان، رئیس عمومی شرکت مخابراتی روشن نیز به خبرنامه گفت: “تعهد شرکت روشن به افغانستان فراتر از ارائه خدمات مخابراتی است و ما همواره متعهد به حمایت از خانواده هایی هستیم که بنا بر شیوع  ویروس کرونا در حالت سخت اقتصادی به سر می برند. افغانستان خانه همهء ما است و ما در “روشن” همیشه تلاش می ورزیم تا از کشور و مردم خود حمایت نماییم.”

شرکت مخابراتی روشن در 17 سال فعالیت در افغانستان فعالیت‌های بسیاری داشته است. این شرکت اکنون برای 45 هزار نفر در کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه کار را فراهم آورده است.

پرداخت هزینه و مصارف وصل شفاخانه فرانسوی در کابل با کلینیک مرکزی بامیان، کلینیک مرکزی فیض آباد بدخشان و شفاخانه میرویس در قندهار از سال 2007 تا یک سال گذشته، که زمینه را ایجاد کرده تا بیماران از این ولایت‌ها با متخصصین در شفاخانه فرانسوی کابل ارتباط برقرار کنند، ایجاد 35 مرکز آموزشی آنلاین، حمایت لیگ برتر افغانستان، حمایت تیم کرکیت زیر 18 سال افغانستان، ساخت 55 میدان فوتبال در سراسر کشور، حفر 244 حلقه چاه در سراسر افغانستان برای دسترسی به آب آشامیدنی شهروندان از جمله کارهایی بوده که شرکت مخابراتی روشن در این سال‌ها برای شهروندان کشور انجام داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *