جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

چطور یک زندگی جنسی شاد داشته باشیم؟

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

خواه سی روز از زندگی مشترک‌تان گذشته باشد و خواه سی سال، ممکن است در زندگی جنسی‌تان به عنوان یک زوج مشکل داشته باشید.

داشتن یک زندگی جنسی شاد با همه چیز مرتبط است از سلامت قلب گرفته تا سلامت رابطه‌ای که دارید. اما چه چیزی سبب ادامه یافتن یک زندگی جنسی شاد می‌شود؟

برخی از آدم‌ها معتقدند که یک زندگی جنسی شاد به تعداد دفعات رابطه، مربوط‌ است و برخی دیگر کیفیت و چگونگی رابطه را مهم‌تر می‌دانند.

هرچند در حقیقت، هیچ کدام از اینها برای داشتن یک زندگی جنسی شاد، اهمیت حیاتی ندارند. زمانی که پای تعداد دفعات رابطه به میان می‌آید، هیچ عدد جادویی وجود ندارد. وقتی هر دو طرف راضی و آرام هستند و از رابطه‌ی جنسی‌شان لذت می‌برند، سایر چیزها چه اهمیتی دارد؟ مهم این است که زوج در مورد نوع رابطه‌ای که می‌خواهند داشته باشند، با هم گفتگو کنند. در این نوشتار به شیوه‌هایی برای بهبود زندگی جنسی نگاهی خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

چطور با همسرمان در مورد رابطه‌ی جنسی صحبت کنیم

شاید این کار برای عده‌ای دشوار باشد، اما واقعیت این است که صحبت در این‌باره، برای زندگی و رابطه‌تان اهمیت زیادی دارد.

نکاتی برای صحبت موثر با همسر در مورد رابطه‌ی جنسی:

– در مورد چیزهایی که در رابطه‌تان دوست دارید و چیزهایی که دوست ندارید، صحبت کنید.

– در مورد آنچه دوست دارید به همسرتان پیشنهاداتی بدهید.

– نسبت به ایده‌های شریک زندگی‌تان پذیرا باشید.

– واضح، آشکار و صادقانه حرف‌تان را بزنید.

نکاتی برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی شاد

بهبود زندگی جنسی مستلزم صرف زمان و برنامه‌ریزی است. شما باید به عنوان زوج با هم برای برگرداندن احساس به رابطه‌تان تلاش کنید.

۱. رابطه‌تان را فدای عصبانیت نکنید

خشم و عصبانیت بخشی عادی از زندگی است. اما عصبانیت کنترل‌نشده می‌تواند میل جنسی‌، اعتماد و اتصال بین شما را از بین ببرد. اگر از شریک زندگی‌تان عصبانی هستید، راه‌های سالم برای از بین بردن احساس بدی که دارید، پیدا کنید، راهی به سادگی صحبت کردن در مورد مشکلی که پیش آمده‌است.

زندگی جنسی شاد
رابطه‌تان را فدای عصبانیت نکنید

در برخی موارد، ممکن است نیاز به حمایت یک درمانگر یا واسطه داشته باشید.

۲. تظاهر نکنید

گاهی ممکن است تظاهر به ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی برای‌تان آسان‌تر از صحبت کردن در مورد اشکالات رابطه‌تان به نظر برسد.

شاید دوست ندارید به احساسات شریک زندگی‌تان لطمه بزنید یا شاید می‌خواهید رابطه‌ای که برای‌تان لذتی ندارد و حتی خسته‌کننده‌ است، زودتر تمام شود. اما این کار به وضوح اشتباه است و مثل سمی در زندگی‌تان خواهد بود.

صداقت در مورد تمایلاتی که دارید،  قطعا به رفع نیازهای موجود و بهتر شدن رابطه کمک می‌کند.

۲. از پیش‌نوازش غافل نشوید

پیش‌نوازش اغلب بخشی جدایی‌ناپذیر از آمادگی برای سایر مراحل رابطه‌ی جنسی است.

نوع پیش‌نوازش نیز اهمیت زیادی دارد. به شریک زندگی‌تان بگویید که در این مرحله‌ چه چیزهایی را دوست دارید و از لمس کدام قسمت بدن‌تان لذت بیشتری می‌برید. بعد تا جایی که ممکن است، این مرحله را ادامه بدهید.

۳. پس‌نوازش را جدی بگیرید

مدت زمانی که بعد از رابطه‌ی جنسی در کنار هم می‌گذرانید اهمیت زیادی دارد.

اگر بلافاصله بعد از رابطه‌ی جنسی می‌خوابید یا از تخت بیرون می‌روید، فرصت خوبی را برای نزدیک شدن به هم و صمیمیت بیشتر، از دست می‌دهید.

با صحبت کردن، نوازش کردن یا کنار هم بودن پس از رابطه، می‌توانید به شریک زندگی‌تان این پیام را بدهید که برای شما مهم است.

۴. زمان رابطه را مشخص کنید

زندگی جنسی هیچ کس ثابت نیست. اوایل زندگی‌تان، ممکن است چندین بار در روز یا هفته رابطه داشته باشید. بعدها، تعداد دفعات رابطه‌ی جنسی ممکن است به دلایل مختلف از جمله وجود فرزندان، استرس و کار کاهش بیابد.

میل به برقراریِ رابطه نیز با گذشت زمان تغییر می‌کند. برنامه‌ریزی برای داشتن رابطه‌ی جنسی ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برای بسیاری از زوج‌ها چارچوبی را ایجاد می‌کند که می‌توانند روی آن حساب کنند و چشم انتظار زمان تعیین‌شده باشند. نکته‌ی مهم این است که برنامه‌ای را تنظیم کنید که هر دو با آن موافق هستید.

۵. تمام روز یکدیگر را آماده کنید

اگر قرار است امشب رابطه داشته باشید، انتظار و میل همدیگر را در طول روز تقویت کنید. این کار را می‌توانید با ارسال پیام‌های محبت‌آمیز یا عکس‌های جذاب به یکدیگر انجام بدهید. یا هر کدام از شما می‌توانید با فکر کردن به آنچه قرار است رخ بدهد، میل به برقراری رابطه را در خودتان افزایش بدهید.

۶. تجربه کنید

فعالیت‌های جنسی متفاوتی وجود دارند که می‌توانید با هم کشف کنید، به شرط اینکه هر دوی شما برای تجربه کردن‌شان راحت باشید. امتحان کردن انواع مختلف پوشش، تغییر موقعیت بدن یا استفاده از ابزارهای جنسی از جمله مواردی هستند که می‌توانید در نظر داشته باشید.

امتحان کردن روش‌های جدید برای افزایش لذت هر دوی‌تان، می‌تواند یک شیوه‌ی شگفت‌انگیز برای نزدیک شدن شما به هم باشد، مشروط بر اینکه درباره‌ی چیزهایی که می‌خواهید امتحان کنید، صحبت کرده و به توافق برسید.

۷. مشکلات سلامتی را که ممکن است به زندگی جنسی‌تان آسیب برسانند، برطرف کنید

با بالا رفتن سن، تغییرات بدنی ممکن است سبب بروز دشواری‌هایی در رابطه‌ی جنسی شود. به عنوان مثال یائسگی ممکن است سبب خشکی واژن شود یا تغییرات هورمونی ممکن است میزان تستوسترون را کاهش دهد و متعاقبا موجب اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی شود.

زندگی جنسی شاد
در صورتی که رابطه‌ی جنسی‌تان در اثر مشکلاتی تحت تاثیر قرار گرفته‌است، با شریک زندگی‌تان و داکترتان صحبت کنید.

در صورتی که رابطه‌ی جنسی‌تان در اثر مشکلاتی از این دست تحت تاثیر قرار گرفته‌است، با شریک زندگی‌تان و داکترتان صحبت کنید.

مزایای داشتن یک زندگی جنسی شاد

راضی بودن از زندگی جنسی، مزایای زیادی برای سلامتی و سایر جنبه‌های زندگی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

– افزایش هورمون‌های احساس خوب از جمله اندورفین و کاهش استرس

– نزدیکی بیشتر با شریک زندگی

– افزایش شادی و رضایت کلی از زندگی

– بهبود سلامت قلب و عروق چرا که رابطه‌ی جنسی نوعی تمرین بدنی است

– جلوگیری از اختلال عضلات کف لگن در زنان

– پیشگیری از سرطان پروستات که با تکرر انزال حاصل می‌شود

کلام پایانی

داشتن یک زندگی جنسی خوب و شاد مستلزم تلاش و گفتگو است. رضایت از رابطه‌ی جنسی یکی از راه‌های افزایش لذت از زندگی است. به علاوه، به نزدیکی زوجین نیز کمک می‌کند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان