جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آغاز دور تازه سفرهای زلمی خلیلزاد به منظور تسهیل روند صلح افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه امریکا می گوید که زلمی خلیلزاد، نماینده خاص این وزارت در امور صلح افغانستان دور تازه‌ای از سفرهایش به دوحه و کابل را به منظور تسهیل روند صلح افغانستان آغاز کرده است.

وزارت خارجه امریکا با نشر یک اعلامیه گفته است که خلیلزاد دو روز قبل سفرش به دوحه و کابل را آغاز کرده و قرار است در دوحه با نمایندگان طالبان دیدار کند.

این وزارت افزوده که خلیلزاد در این دیدار با طالبان در مورد اجرای توافقنامه ایالات متحده و طالبان و اقدامات لازم برای شروع مذاکرات بین الافغانی از جمله کاهش چشمگیر خشونت گفتگو می کند.

khalilzad

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده که خلیلزاد در کابل با مقامات ارشد دولت افغانستان دیدار خواهد کرد تا بتواند اقدامات این دولت را برای آغاز زودهنگام مذاکرات بین الافغانی  بررسی کند.

این وزارت تاکید کرده که ایالات متحده متعهد است تا از خواست مردم افغانستان و جامعه بین المللی برای دستیابی به یک توافق سیاسی و پایان جنگ 40 ساله حمایت کند و تضمین دهد افغانستان هرگز به عنوان سکویی برای تروریسم بین المللی عمل نخواهد کرد.

این در حالی است که در این اواخر، حکومت افغانستان و طالبان جنگ علیه یک‌دیگر را شدت بخشیده‌اند. روز گذشته رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان اعلام کرد که حملات علیه گروه طالبان تا هدایت بعدی رییس جمهور به شدت ادامه خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان