پمپئو در تماس با غنی و عبدالله؛ پایان جنگ در افغانستان اولویت امریکا است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

وزارت خارجه امریکا می گوید که مایک پمپئو در تماس تلفنی با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، ضمن استقبال از امضای توافقنامه سیاسی، پایان جنگ در افغانستان را اولویت امریکا خوانده است.

مورگان اورتگس، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ امریکا در بیانیه‌ای گفته است که پمپئو در این تماس تلفنی امضای توافق‌نامه میان غنی و عبدالله و توافق دو طرف برای تشکیل یک حکومت فراگیر را تبریک گفته است.

وزیر خارجه امریکا در این تماس تلفنی همچنان در مورد زمانی که در بن‌بست سیاسی در افغانستان هدر رفته، ابراز تأسف کرده است.

pompeo

پمپئو ضمن استقبال از تعهد غنی و عبدالله برای اقدام سریع در حمایت از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، تأکید کرده است که برای واشنگتن، رسیدن به یک توافق سیاسی برای پایان دادن به درگیری در افغانستان همچنان یک اولویت است.

از سویی هم صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در توییترش نگاشته است که ‏وزیرخارجه امریکا، شام روز گذشته(یک شنبه، 28ثور) در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، امضای توافق‌نامه‌ای سیاسی را تبریک گفته و از توافق هر دو طرف برای حکومت همه شمول استقبال کرده است.

صدیقی افزوده که وزیر خارجه امریکا هم‌چنان در رابطه به تعهدات و ادامه تلاش های مشترک در راستای روند صلح و آماد‌گی برای مذاکرات بین‌الافغانی صحبت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *